Komende dinsdag

FNV kondigt vijftien stakingsdagen in het streekvervoer aan

Grote opkomst bij landelijke staking streekvervoer vorig jaar. Foto: ProMedia/Sander van Vliet

Vakbond FNV gaat opnieuw staken in het streekvervoer als werkgevers niet met een beter loonbod komen. Het gaat om vijftien stakingsdagen verspreid over zes weken. De acties beginnen komende dinsdag al, mocht een reactie van werkgevers uitblijven. Die acties zouden dan volgen op eerdere stakingen als gevolg van stukgelopen cao-onderhandelingen.

“De werkgevers blijven halsstarrig weigeren om tot een goede cao met een leefbaar loon en minder werkdruk te komen. Zij zijn de enigen die de stakingen, die heel vervelend zijn voor de passagiers, kunnen voorkomen”, legt FNV-bestuurder Marijn van der Gaag uit. De gesprekken tussen bonden en werkgevers zijn in een impasse geraakt. FNV en CNV riepen hun leden woensdag en vrijdag daarom ook al op het werk neer te leggen. Daardoor reden in diverse regio’s geen treinen en bussen. Op vrijdag ging het onder meer om treinen van Arriva op de Vechtdallijnen, in de Achterhoek en in Limburg. Ook waren bussen van Arriva in alle regio’s beperkt beschikbaar, meldde de vervoerder.

Maat is vol

Hanane Chikhi, onderhandelaar CNV Vakmensen: “Het is waardeloos dat dit nodig is, maar de maat is echt vol. Er móet iets gebeuren aan het gejaag en gejakker in het openbaar vervoer. De werkdag hangt aan elkaar van even gauw achter het stuur wat eten, even snel koffie halen op de pauzeplek, gauw naar toilet. Als je op die manier je werk moet doen, is dat een ongezonde situatie. Het gevolg is een hoog ziekteverzuim. We vragen al jaren om meer lucht in de roosters. En die komt er maar niet. Het is nu klaar, we willen daar betere afspraken over.”

De stakingsperiode van zes weken begint volgende week dinsdag 28 februari. Daarna wordt gestaakt op donderdag 2 maart, maandag 6 maart, woensdag 8 maart, vrijdag 10 maart, dinsdag 14 maart, woensdag 15 maart, maandag 20 maart, woensdag 22 maart, vrijdag 24 maart, woensdag 29 maart, donderdag 30 maart, maandag 3 april, woensdag 5 april en vrijdag 7 april.

Gratis ov aanbieden

Hoewel medewerkers steeds strijdbaarder worden, gaan ze volgens beide vakbonden het liefst morgen weer aan de slag. Ze vinden het heel vervelend voor al die mensen die afhankelijk zijn van het streekvervoer, dat er gestaakt wordt. Van der Gaag: “Staken is echt de laatste strohalm die mensen hebben om werkgevers duidelijk te maken dat de maat vol is. Passagiers gratis mee laten rijden, zoals vaak als alternatief geopperd wordt, is geen oplossing. Door een rechterlijke uitspraak mogen werkgevers dan het loon inhouden. Dus dat betekent dat ze weliswaar minder inkomsten uit kaartverkoop hebben, maar een nog groter bedrag besparen op loonkosten. Daar zet je de werkgevers dus niet mee onder druk.”

De staking heeft betrekking op de cao in het streekvervoer die geldt voor zo’n 13.000 medewerkers, voornamelijk buschauffeurs. Werkgeversvereniging VWOV heeft al meerdere keren aangegeven niet te kunnen bieden wat de vakbonden eisen. Zo wil de FNV dat de salarissen met 16,9 procent worden verhoogd over een periode van een jaar. Het bod van de VWOV komt neer met alle maatregelen neer op een loonstijging met 11 procent.

Lees ook:

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

20 reacties op “FNV kondigt vijftien stakingsdagen in het streekvervoer aan”

Camille Kreemers|24.02.23|13:36

FNV gaat dus heloen om minder OV klanten te krijgen met als gevolg massa ontslagen, gefeliciteerd FNV. Hoop dat jullie trots zijn straks op het behaalde resultaat.

sleepmusicland|24.02.23|16:11

Nou FNV dat is niet meer vervelend. Dit is ronduit gek! Realiseer je eens dat dit alleen maar ervoor gaat zorgen dat het OV uiteindelijk niet meer rendable is en compleet op de fles gaat. Mede danzij jullie! Bedankt!

Nijhuis Fotografie|24.02.23|16:31

Stop nu eens met die leugens…. de werkgevers bieden 8% en verstoppen zich achter een ouderen regeling voor de andere 3% …. daar heeft een chauffeur die nog lang niet met pensioen gaat dus geen donder aan.

Diana Ypma-piest|24.02.23|22:33

Eerst konden de kinderen niet na school door corona en nu kunnen ze niet na school door de stakingen, genoeg is genoeg zou ik zeggen en van een kale kip kun je niet plukken. Wees gewoon blij met wat je er al bij hebt gekregen

Sven Molhuijsen|24.02.23|22:37

Nou Dankjewel FNV, Jullie hebben er met deze stakingen voor gezorgd dat mijn contract niet verlengd is en ik doodmoe op mn afstudeerstage aankom. Jullie hebben geen idee wat voor bijkomend leed jullie verzorgen. Is zo een kwestie van tijd voordat de woede zich tegen jullie keert. :/

Peter Havekes|25.02.23|09:34

Meer dan 15% salaris verhoging is compleet gestoord en onverantwoord.
Je hebt je punt gemaakt. Pak het aanbod aan, en stop met het pesten van reizigers.

Ron Brassé|25.02.23|10:52

Fnv is niet de schuldige. De hoofdschuldige is de overheid. Door privatisering werd de ptt al ontmanteld en nu is het OV aan de beurt. Onrendabele lijnen schrappen en/of inzet van klein materieel. Inzet van studenten op kleine bus en gepensioneerden op grote bus. Allemaal broodroof voor de OV chauffeurs.

Patricia Righolt|25.02.23|11:39

Ik ben hier echt boos over. Hierdoor kan ik dus niet naar mijn sollicitatiegesprek. Nu ben ik niet aangenomen omdat ze iemand willen die gewoon kan komen. Echt klote want ik had deze baan zo graag gewild. Door reizigers er het dupe van te laten worden werkt alleen maar averechts.

treurwilgje 10|25.02.23|12:09

Loonsverhoging want ze willen 3000 Euro netto verdienen en om dat te kunnen bereiken zorgen ze ervoor dat mensen die vaak nog geen 1800 Euro verdienen niet naar hun werk kunnen. Broodroof bij de armsten en ten koste van de armsten! Overheid moet structureel veranderen! Laat taxibussen, gepensioneerden en studenten de lijnen rijden die niet druk zijn! Het spaart geld, is goed voor het milieu en de buschauffeur kan thuis blijven! Bij ziekteverzuim controles laten uitvoeren! Niet ziek, ontslaan!

Pao Barbeni|26.02.23|09:57

Door deze stakingen is niet meer mogelijk, voor mensen die werken als uitzendkracht bij verschillende locaties met wisselende werktijden, om op tijd te komen werken. Het advies om alternatief vervoer te zoeken is absurd. Zo simpel ligt dat bij sommige mensen niet. Een aantal mensen die ov gebruiken hebben medische beperkingen of kunnen niet fietsen en hebben niemand in hun omgeving die zo met een auto voor de deur staat ook geen geld om taxi betalen

Pao Barbeni|26.02.23|10:09

Een staking heeft als doel eisen duidelijk te maken. Zo voer je andere acties zoals protesteren. Maar dat doen jullie niet. Andersom,je kantoren bij stations zijn epicentrum geworden om lekker koffie te gaan drinken met collega’s.
Als jullie zo hard willen vechten voor betere werkomstandigheden en betere salaris, waarom gaan jullie de straat niet op met spandoeken? Hard eisen in de kou met eer en moed. Nee? Te kou?
Leuk dat jullie kunnen kiezen, wij niet. Wat een laf traag en nutteloos staking

iLLuMiNaToR MarcXisme|26.02.23|11:55

Ik wil ook wel 3000eu netto verdienen.
Idioten
Zoals gelezen is iedereen klaar met jullie. In de zorg hebben ze het zoveel zwaarder en slechter.
En ik moet ook altijd alles snel sne doen geen tijd om te eten enzo

Maar ik zie de bus chauffeurs altijd wel relax uit zo’n hokje komen hoor lekker pauze houden.

Tijd dat fnv eens op de schop gaat is niet meer van deze tijd.

Jullie hebben dikke salarissen van al die klanten die betalen

emobitch|26.02.23|12:18

wat willen e hiermee fucking berijken ik kan niet meer naar school en me werk hierdoor haal ik me fucking opleiding niet meer

A.K. Langeraar|27.02.23|09:10

Ik snap de frustratie en boosheid van de reiziger wel. Als je geen alternatief heb om ergens te komen dan is deze staking zwaar kl*te.
Aann de andere kant: je hebt geen idee wat het betekent om de ene dag om 04:30 al achter het stuur te zitten en de volgende dag met een late dienst pas om 01:30 af te stappen. En alle gebroken diensten tussendoor! Continue verstoring van je bioritme. En het gejaag achter het stuur!
En als chauffeur verdien je geen 3000 netto hoor.

Bob Jacobs|27.02.23|10:18

Echt tof fnv. Ik moet van €50 in de week rondkomen, bus-abo €91, maar dankzij staking moet ik 26 euro per week aan ns betalen.
Loonsverhoging = prijsverhoging = doelgroep kan niet meer betalen. Veel plezier met lege bussen = opgeheven lijn straks
Lonen zijn hoog genoeg LASTEN EN BELASTINGEN TE HOOG. GA DAAR TEGEN STAKEN.
STOP MET NAAIEN KWETSBAREN

cold feather|27.02.23|21:47

Meer gezijk dan geluk met dank aan ov, mensen die ontslagen worden doordat ze niet optijd of überhaupt niet op werk kunnen komen. Leerplicht boetes omdat leerlingen teveel afwezig zijn. Dit is toch te gek voor woorden, zeer kinderachtig om als zo’n groot en verantwoordelijk bedrijf zo je klanten te laten stikken! ACHTERLIJK GEWOON!!!!

Sebastian Hendriks|28.02.23|12:16

Vraag me af wie de baas is .. Arriva of die onderdrukkende vakbonden? Gemiddelde krijgt meer dan een hard werkende Nederlander en zie vaak dat chauffeurs gewoon op hun ooie dooie naar bus lopen en koffie drinken en lekker sigaretje erbij en dan maar klagen over werk… Wees blij dat je werk heb, en wees blij met ruim 3000 euro loon .. is om te kotsen .. vakbonden moeten ze verbieden.. stelletje onderdrukkers…

L Tebbenhoff|28.02.23|21:27

Het word tijd dat die mensen die nu zo hard klagen en 44 jaar hebben gewerkt ook eens inzien dat we hard moeten werken en veilig. Pauze om te eten hebben wij ook nodig en door de drukte moeten we achter het stuur ons broodje nuttigen. De meeste mensen die klagen beginnen pas met werken op hen 35e jaar dus denk na wat je zegt

L Tebbenhoff|28.02.23|21:33

Het is vervelend voor iedereen. Maar staken doet niemand voor zijn plezier. Vakbonden houden zich en vernieuwen CAO. De rijtijden zijn zo krap dat er geen tijd is om uit te rusten. Dienste van 9 uur met 2x 15 minuten is normaal. We moeten brood eten achter het stuur en soms heb je niet eens een normale pauze door vertragingen. Hoop dan ok begrip voor de acties. Anders hebben we steaks helemaal geen OV meer.

Diana van Daele|01.03.23|07:59

Ik ben zo klaar met de ov stakingen. Moet nog vroeger de deur uit om op tijd te komen op mijn werk. Veel collega’s kunnen niet eens op kantoor komen. Bij ons kantoor kun je niet parkeren want we zitten centrum Rotterdam. Wij moeten wel met het ov komen. Dus aan alle vakbonden stop met die absurde eisen. Mijn man werkt al 40 jaar bij dezelfde baas en verdient ook geen 3000 euro netto. Ga gewoon werken dit is niet leuk meer. wees blij dat je werk hebt en anders moet je maar wat anders zoeken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

FNV kondigt vijftien stakingsdagen in het streekvervoer aan | OVPro.nl
Komende dinsdag

FNV kondigt vijftien stakingsdagen in het streekvervoer aan

Grote opkomst bij landelijke staking streekvervoer vorig jaar. Foto: ProMedia/Sander van Vliet

Vakbond FNV gaat opnieuw staken in het streekvervoer als werkgevers niet met een beter loonbod komen. Het gaat om vijftien stakingsdagen verspreid over zes weken. De acties beginnen komende dinsdag al, mocht een reactie van werkgevers uitblijven. Die acties zouden dan volgen op eerdere stakingen als gevolg van stukgelopen cao-onderhandelingen.

“De werkgevers blijven halsstarrig weigeren om tot een goede cao met een leefbaar loon en minder werkdruk te komen. Zij zijn de enigen die de stakingen, die heel vervelend zijn voor de passagiers, kunnen voorkomen”, legt FNV-bestuurder Marijn van der Gaag uit. De gesprekken tussen bonden en werkgevers zijn in een impasse geraakt. FNV en CNV riepen hun leden woensdag en vrijdag daarom ook al op het werk neer te leggen. Daardoor reden in diverse regio’s geen treinen en bussen. Op vrijdag ging het onder meer om treinen van Arriva op de Vechtdallijnen, in de Achterhoek en in Limburg. Ook waren bussen van Arriva in alle regio’s beperkt beschikbaar, meldde de vervoerder.

Maat is vol

Hanane Chikhi, onderhandelaar CNV Vakmensen: “Het is waardeloos dat dit nodig is, maar de maat is echt vol. Er móet iets gebeuren aan het gejaag en gejakker in het openbaar vervoer. De werkdag hangt aan elkaar van even gauw achter het stuur wat eten, even snel koffie halen op de pauzeplek, gauw naar toilet. Als je op die manier je werk moet doen, is dat een ongezonde situatie. Het gevolg is een hoog ziekteverzuim. We vragen al jaren om meer lucht in de roosters. En die komt er maar niet. Het is nu klaar, we willen daar betere afspraken over.”

De stakingsperiode van zes weken begint volgende week dinsdag 28 februari. Daarna wordt gestaakt op donderdag 2 maart, maandag 6 maart, woensdag 8 maart, vrijdag 10 maart, dinsdag 14 maart, woensdag 15 maart, maandag 20 maart, woensdag 22 maart, vrijdag 24 maart, woensdag 29 maart, donderdag 30 maart, maandag 3 april, woensdag 5 april en vrijdag 7 april.

Gratis ov aanbieden

Hoewel medewerkers steeds strijdbaarder worden, gaan ze volgens beide vakbonden het liefst morgen weer aan de slag. Ze vinden het heel vervelend voor al die mensen die afhankelijk zijn van het streekvervoer, dat er gestaakt wordt. Van der Gaag: “Staken is echt de laatste strohalm die mensen hebben om werkgevers duidelijk te maken dat de maat vol is. Passagiers gratis mee laten rijden, zoals vaak als alternatief geopperd wordt, is geen oplossing. Door een rechterlijke uitspraak mogen werkgevers dan het loon inhouden. Dus dat betekent dat ze weliswaar minder inkomsten uit kaartverkoop hebben, maar een nog groter bedrag besparen op loonkosten. Daar zet je de werkgevers dus niet mee onder druk.”

De staking heeft betrekking op de cao in het streekvervoer die geldt voor zo’n 13.000 medewerkers, voornamelijk buschauffeurs. Werkgeversvereniging VWOV heeft al meerdere keren aangegeven niet te kunnen bieden wat de vakbonden eisen. Zo wil de FNV dat de salarissen met 16,9 procent worden verhoogd over een periode van een jaar. Het bod van de VWOV komt neer met alle maatregelen neer op een loonstijging met 11 procent.

Lees ook:

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

20 reacties op “FNV kondigt vijftien stakingsdagen in het streekvervoer aan”

Camille Kreemers|24.02.23|13:36

FNV gaat dus heloen om minder OV klanten te krijgen met als gevolg massa ontslagen, gefeliciteerd FNV. Hoop dat jullie trots zijn straks op het behaalde resultaat.

sleepmusicland|24.02.23|16:11

Nou FNV dat is niet meer vervelend. Dit is ronduit gek! Realiseer je eens dat dit alleen maar ervoor gaat zorgen dat het OV uiteindelijk niet meer rendable is en compleet op de fles gaat. Mede danzij jullie! Bedankt!

Nijhuis Fotografie|24.02.23|16:31

Stop nu eens met die leugens…. de werkgevers bieden 8% en verstoppen zich achter een ouderen regeling voor de andere 3% …. daar heeft een chauffeur die nog lang niet met pensioen gaat dus geen donder aan.

Diana Ypma-piest|24.02.23|22:33

Eerst konden de kinderen niet na school door corona en nu kunnen ze niet na school door de stakingen, genoeg is genoeg zou ik zeggen en van een kale kip kun je niet plukken. Wees gewoon blij met wat je er al bij hebt gekregen

Sven Molhuijsen|24.02.23|22:37

Nou Dankjewel FNV, Jullie hebben er met deze stakingen voor gezorgd dat mijn contract niet verlengd is en ik doodmoe op mn afstudeerstage aankom. Jullie hebben geen idee wat voor bijkomend leed jullie verzorgen. Is zo een kwestie van tijd voordat de woede zich tegen jullie keert. :/

Peter Havekes|25.02.23|09:34

Meer dan 15% salaris verhoging is compleet gestoord en onverantwoord.
Je hebt je punt gemaakt. Pak het aanbod aan, en stop met het pesten van reizigers.

Ron Brassé|25.02.23|10:52

Fnv is niet de schuldige. De hoofdschuldige is de overheid. Door privatisering werd de ptt al ontmanteld en nu is het OV aan de beurt. Onrendabele lijnen schrappen en/of inzet van klein materieel. Inzet van studenten op kleine bus en gepensioneerden op grote bus. Allemaal broodroof voor de OV chauffeurs.

Patricia Righolt|25.02.23|11:39

Ik ben hier echt boos over. Hierdoor kan ik dus niet naar mijn sollicitatiegesprek. Nu ben ik niet aangenomen omdat ze iemand willen die gewoon kan komen. Echt klote want ik had deze baan zo graag gewild. Door reizigers er het dupe van te laten worden werkt alleen maar averechts.

treurwilgje 10|25.02.23|12:09

Loonsverhoging want ze willen 3000 Euro netto verdienen en om dat te kunnen bereiken zorgen ze ervoor dat mensen die vaak nog geen 1800 Euro verdienen niet naar hun werk kunnen. Broodroof bij de armsten en ten koste van de armsten! Overheid moet structureel veranderen! Laat taxibussen, gepensioneerden en studenten de lijnen rijden die niet druk zijn! Het spaart geld, is goed voor het milieu en de buschauffeur kan thuis blijven! Bij ziekteverzuim controles laten uitvoeren! Niet ziek, ontslaan!

Pao Barbeni|26.02.23|09:57

Door deze stakingen is niet meer mogelijk, voor mensen die werken als uitzendkracht bij verschillende locaties met wisselende werktijden, om op tijd te komen werken. Het advies om alternatief vervoer te zoeken is absurd. Zo simpel ligt dat bij sommige mensen niet. Een aantal mensen die ov gebruiken hebben medische beperkingen of kunnen niet fietsen en hebben niemand in hun omgeving die zo met een auto voor de deur staat ook geen geld om taxi betalen

Pao Barbeni|26.02.23|10:09

Een staking heeft als doel eisen duidelijk te maken. Zo voer je andere acties zoals protesteren. Maar dat doen jullie niet. Andersom,je kantoren bij stations zijn epicentrum geworden om lekker koffie te gaan drinken met collega’s.
Als jullie zo hard willen vechten voor betere werkomstandigheden en betere salaris, waarom gaan jullie de straat niet op met spandoeken? Hard eisen in de kou met eer en moed. Nee? Te kou?
Leuk dat jullie kunnen kiezen, wij niet. Wat een laf traag en nutteloos staking

iLLuMiNaToR MarcXisme|26.02.23|11:55

Ik wil ook wel 3000eu netto verdienen.
Idioten
Zoals gelezen is iedereen klaar met jullie. In de zorg hebben ze het zoveel zwaarder en slechter.
En ik moet ook altijd alles snel sne doen geen tijd om te eten enzo

Maar ik zie de bus chauffeurs altijd wel relax uit zo’n hokje komen hoor lekker pauze houden.

Tijd dat fnv eens op de schop gaat is niet meer van deze tijd.

Jullie hebben dikke salarissen van al die klanten die betalen

emobitch|26.02.23|12:18

wat willen e hiermee fucking berijken ik kan niet meer naar school en me werk hierdoor haal ik me fucking opleiding niet meer

A.K. Langeraar|27.02.23|09:10

Ik snap de frustratie en boosheid van de reiziger wel. Als je geen alternatief heb om ergens te komen dan is deze staking zwaar kl*te.
Aann de andere kant: je hebt geen idee wat het betekent om de ene dag om 04:30 al achter het stuur te zitten en de volgende dag met een late dienst pas om 01:30 af te stappen. En alle gebroken diensten tussendoor! Continue verstoring van je bioritme. En het gejaag achter het stuur!
En als chauffeur verdien je geen 3000 netto hoor.

Bob Jacobs|27.02.23|10:18

Echt tof fnv. Ik moet van €50 in de week rondkomen, bus-abo €91, maar dankzij staking moet ik 26 euro per week aan ns betalen.
Loonsverhoging = prijsverhoging = doelgroep kan niet meer betalen. Veel plezier met lege bussen = opgeheven lijn straks
Lonen zijn hoog genoeg LASTEN EN BELASTINGEN TE HOOG. GA DAAR TEGEN STAKEN.
STOP MET NAAIEN KWETSBAREN

cold feather|27.02.23|21:47

Meer gezijk dan geluk met dank aan ov, mensen die ontslagen worden doordat ze niet optijd of überhaupt niet op werk kunnen komen. Leerplicht boetes omdat leerlingen teveel afwezig zijn. Dit is toch te gek voor woorden, zeer kinderachtig om als zo’n groot en verantwoordelijk bedrijf zo je klanten te laten stikken! ACHTERLIJK GEWOON!!!!

Sebastian Hendriks|28.02.23|12:16

Vraag me af wie de baas is .. Arriva of die onderdrukkende vakbonden? Gemiddelde krijgt meer dan een hard werkende Nederlander en zie vaak dat chauffeurs gewoon op hun ooie dooie naar bus lopen en koffie drinken en lekker sigaretje erbij en dan maar klagen over werk… Wees blij dat je werk heb, en wees blij met ruim 3000 euro loon .. is om te kotsen .. vakbonden moeten ze verbieden.. stelletje onderdrukkers…

L Tebbenhoff|28.02.23|21:27

Het word tijd dat die mensen die nu zo hard klagen en 44 jaar hebben gewerkt ook eens inzien dat we hard moeten werken en veilig. Pauze om te eten hebben wij ook nodig en door de drukte moeten we achter het stuur ons broodje nuttigen. De meeste mensen die klagen beginnen pas met werken op hen 35e jaar dus denk na wat je zegt

L Tebbenhoff|28.02.23|21:33

Het is vervelend voor iedereen. Maar staken doet niemand voor zijn plezier. Vakbonden houden zich en vernieuwen CAO. De rijtijden zijn zo krap dat er geen tijd is om uit te rusten. Dienste van 9 uur met 2x 15 minuten is normaal. We moeten brood eten achter het stuur en soms heb je niet eens een normale pauze door vertragingen. Hoop dan ok begrip voor de acties. Anders hebben we steaks helemaal geen OV meer.

Diana van Daele|01.03.23|07:59

Ik ben zo klaar met de ov stakingen. Moet nog vroeger de deur uit om op tijd te komen op mijn werk. Veel collega’s kunnen niet eens op kantoor komen. Bij ons kantoor kun je niet parkeren want we zitten centrum Rotterdam. Wij moeten wel met het ov komen. Dus aan alle vakbonden stop met die absurde eisen. Mijn man werkt al 40 jaar bij dezelfde baas en verdient ook geen 3000 euro netto. Ga gewoon werken dit is niet leuk meer. wees blij dat je werk hebt en anders moet je maar wat anders zoeken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.