De 15G trams van treinfabrikant CAF waarmee het GVB gaat rijden

Vernieuwde Amstelveenlijn rijdt vanaf 13 december

De vernieuwde tramverbinding van Amsterdam Zuid naar Amstelveen Westwijk wordt zondag 13 december in gebruik genomen door GVB. Na bijna twee jaar zijn de werkzaamheden aan het spoor en de haltes afgerond en kan volgens planning worden begonnen met de test- en oefenperiode.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

6 reacties op “Vernieuwde Amstelveenlijn rijdt vanaf 13 december”

Justin Somohardjo|01.09.20|17:12

Toch nog steeds zonde om een goede metroverbinding die direct rigting centraal station ging te laten verdwijnen. Beetje kapitaalvernietiging.

Pat Rick|07.09.20|12:43

@Justin: helemaal mee eens. Metro moet juist kunnen uitbreiden. De metropoolregio Amsterdam heeft 2,5 miljoen mensen. Stockholm heeft met 2 miljoen een uitgebreidere metro, dit vaak is uithakt in het hardste steen. De lijnen lopen tot 35 km uit het centrum. Warschau met 2,7 miljoen heeft pas sinds 1995 metro en nu al meer bereik. Boekarest is kleiner en armer en heeft toch meer metro. Het ontbreekt aan een integrale visie op OV in die regio, die systematisch gerealiseerd wordt. T

Pat Rick|07.09.20|12:50

@Justin: helemaal mee eens. Metro moet juist kunnen uitbreiden. De metropoolregio Amsterdam heeft 2,5 miljoen mensen. Stockholm heeft met 2 miljoen een uitgebreidere metro, dit vaak is uithakt in het hardste steen. De lijnen lopen tot 35 km buiten het centrum. Warschau met 2,7 miljoen heeft pas sinds 1995 metro en nu al meer bereik. Boekarest is kleiner en armer en heeft toch meer metro. Het ontbreekt aan een integrale visie op OV in die regio, die systematisch gerealiseerd wordt.

Ko Anoniemo|21.02.21|13:27

In principe wordt de bus natuurlijk de goedkoopste en beste optie, veel sneller, veiliger, goedkoper en stiller. Daarnaast is hij veel betrouwbaarder, heb je minder lelijke bedrading door de lucht, kan het zijn ondergrond delen met andere voertuigen (waardoor brandweer, ambulance e.d. ook sneller op hun bestemming zouden kunnen komen) en toekomstbestendiger.

Ko Anoniemo|21.02.21|13:30

In principe wordt de bus natuurlijk de goedkoopste en beste optie, veel sneller, veiliger, goedkoper en stiller. Daarnaast is hij veel betrouwbaarder, heb je minder lelijke bedrading door de lucht, kan het zijn ondergrond delen met andere voertuigen (waardoor brandweer, ambulance e.d. ook sneller op hun bestemming zouden kunnen komen) en toekomstbestendiger.

Wanneer ik op plaats reactie klik, staat er dat ik mijn reactie al heb gepost? Maar deze is niet zichtbaar, kunnen jullie dit verhelpen?

Ko Anoniemo|27.02.21|11:04

^heel vreemd, schijnbaar komt er eerst een soort censuur over mijn posts heen voordat ze gepost worden, ik merk het bij iedere post die ik maak, pas dagen later wordt het uiteindelijk gepost, als het al gepost wordt. Zeer beangstigend, dergelijke censuur.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vernieuwde Amstelveenlijn rijdt vanaf 13 december | OVPro.nl
De 15G trams van treinfabrikant CAF waarmee het GVB gaat rijden

Vernieuwde Amstelveenlijn rijdt vanaf 13 december

De vernieuwde tramverbinding van Amsterdam Zuid naar Amstelveen Westwijk wordt zondag 13 december in gebruik genomen door GVB. Na bijna twee jaar zijn de werkzaamheden aan het spoor en de haltes afgerond en kan volgens planning worden begonnen met de test- en oefenperiode.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

6 reacties op “Vernieuwde Amstelveenlijn rijdt vanaf 13 december”

Justin Somohardjo|01.09.20|17:12

Toch nog steeds zonde om een goede metroverbinding die direct rigting centraal station ging te laten verdwijnen. Beetje kapitaalvernietiging.

Pat Rick|07.09.20|12:43

@Justin: helemaal mee eens. Metro moet juist kunnen uitbreiden. De metropoolregio Amsterdam heeft 2,5 miljoen mensen. Stockholm heeft met 2 miljoen een uitgebreidere metro, dit vaak is uithakt in het hardste steen. De lijnen lopen tot 35 km uit het centrum. Warschau met 2,7 miljoen heeft pas sinds 1995 metro en nu al meer bereik. Boekarest is kleiner en armer en heeft toch meer metro. Het ontbreekt aan een integrale visie op OV in die regio, die systematisch gerealiseerd wordt. T

Pat Rick|07.09.20|12:50

@Justin: helemaal mee eens. Metro moet juist kunnen uitbreiden. De metropoolregio Amsterdam heeft 2,5 miljoen mensen. Stockholm heeft met 2 miljoen een uitgebreidere metro, dit vaak is uithakt in het hardste steen. De lijnen lopen tot 35 km buiten het centrum. Warschau met 2,7 miljoen heeft pas sinds 1995 metro en nu al meer bereik. Boekarest is kleiner en armer en heeft toch meer metro. Het ontbreekt aan een integrale visie op OV in die regio, die systematisch gerealiseerd wordt.

Ko Anoniemo|21.02.21|13:27

In principe wordt de bus natuurlijk de goedkoopste en beste optie, veel sneller, veiliger, goedkoper en stiller. Daarnaast is hij veel betrouwbaarder, heb je minder lelijke bedrading door de lucht, kan het zijn ondergrond delen met andere voertuigen (waardoor brandweer, ambulance e.d. ook sneller op hun bestemming zouden kunnen komen) en toekomstbestendiger.

Ko Anoniemo|21.02.21|13:30

In principe wordt de bus natuurlijk de goedkoopste en beste optie, veel sneller, veiliger, goedkoper en stiller. Daarnaast is hij veel betrouwbaarder, heb je minder lelijke bedrading door de lucht, kan het zijn ondergrond delen met andere voertuigen (waardoor brandweer, ambulance e.d. ook sneller op hun bestemming zouden kunnen komen) en toekomstbestendiger.

Wanneer ik op plaats reactie klik, staat er dat ik mijn reactie al heb gepost? Maar deze is niet zichtbaar, kunnen jullie dit verhelpen?

Ko Anoniemo|27.02.21|11:04

^heel vreemd, schijnbaar komt er eerst een soort censuur over mijn posts heen voordat ze gepost worden, ik merk het bij iedere post die ik maak, pas dagen later wordt het uiteindelijk gepost, als het al gepost wordt. Zeer beangstigend, dergelijke censuur.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.