Rover gaat stoptrein-petitie aanbieden aan NS

De reizigersorganisatie Rover en de Haagse Hogeschool gaan 5 juni een speciale stoptrein-petitie aanbieden aan de NS. Het betreft de petitie ‘herstel de stoptrein Leiden – Dordrecht’. De petitie was tot 22 mei te ondertekenen.

882 Mensen hebben de petitie reeds ondertekend. De petitie is opgezet door de Rover-afdeling Holland Rijnland. Die deed dit op aanvraag van reizigers die door het verdwijnen van de stoptreinverbinding gedupeerd zijn.

Stoptrein

Tot 10 december 2011 konden reizigers op de stations De Vink en Voorschoten vier keer per uur een stoptrein richting Den Haag nemen. Sinds de nieuwe treindienstregeling in is gegaan, moeten reizigers nu vanaf de stations De Vink en Voorschoten altijd overstappen.

Voorheen reed de trein tweemaal per uur rechtstreeks verder richting Dordrecht. Daarom maakten ook veel forenzen en studenten van de Haagse Hogeschool en de TU Delft gebruik van deze stoptrein.

Dienstregeling

Omdat de reizigers nu moeten overstappen, is voor veel reizigers de reistijd bijna verdubbeld. De reizigersorganisatie Rover is daar niet over te spreken. Rover wil dat er dit jaar nog een aanpassing wordt gedaan aan de dienstregeling.

Rover hoopt er daarbij op dat NS nog dit jaar van de zes sprinters in de spits twee treinen per uur laat doorrijden naar station Den Haag HS. De petitie zelf zal op 5 juni overhandigd worden door Rob Brons, voorzitter van het College van Bestuur van de Haagse Hogeschool.

Auteur: Redactie

1 reactie op “Rover gaat stoptrein-petitie aanbieden aan NS”

Alin|07.07.12|15:17

hoi charlotte, ik heb inraddead al vaker het verhaal gehoord dat de NS dienstregeling door een wiskundige is bedacht (maar blijft interessant!). ik kan me nog niet helemaal voorstellen wat hij anders heeft gedaan dan de anderen voor hem. als ik t zou moeten doen, zou ik:1. de topologie nabootsen van het spoorwegnet2. bepalen hoe het programma moet beslissen of dienstregeling A of dientsregeling B beter is3. starten met de bestaande dienstregeling4. een zoek-algoritme gebruiken om betere dienstregelingen te vindenis dat hoe het gebeurt? in de populatie genetica gebruiken we meestal monte carlo-markov chains voor dit soort dingen. en is zijn model ook toegepast op andere dienstregelingen? schiphol? de trams en bussen in amsterdam? de treinen in belgie of japan? alle dienstregeling-problemen zijn toch uiteindelijk hetzelfde? groetjes, pleuni

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.