Reisinformatie, NS

250 ProRail-medewerkers in dienst bij NS

250 ProRail-medewerkers zijn donderdag in dienst gekomen bij NS. Zij zijn verantwoordelijk voor de reisinformatie die NS nu officieel van ProRail heeft overgenomen. Voorheen verzorgde ProRail nog een groot deel van de reisinformatie op stations.

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) gaf begin oktober groen licht voor het onderbrengen van de reisinformatie bij de NS. Zij nemen hun kennis en ervaring mee en gaan met hun nieuwe NS-collega’s werken aan de verbetering van de reisinformatie.

Een bron

Het omroepen van reisinformatie wordt nu ook ondergebracht bij de NS. Daardoor ontstaat een betere samenwerking en wordt de reiziger beter geïnformeerd. Medewerkers worden in 2013 intern opgeleid.

De volledige integratie op systeemniveau zal naar verwachting in 2014 plaatsvinden. Dan komt reisinformatie voortaan vanuit één bron in de trein, op stationsborden, via omroep en servicemedewerker en op digitale kanalen als ns.nl en de reisplanner Xtra.

Grote verstoringen

De reiziger kan tot die tijd bij grote verstoringen nog last hebben van kleine onsamenhangendheden in de informatie op de verschillende kanalen. De NS probeert dit zo snel mogelijk op te lossen.

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “250 ProRail-medewerkers in dienst bij NS”

Arnold van de Bunt|05.11.12|03:44

We weten van alle reorganisaties dat het uiteindelijk meer gaat kosten, nieuwe problemen gaat introduceren die niet waren voorzien en zeker geen oplossing voor het initiële probleem zal vormen.
Het gebeurt alleen maar om inadequate bedrijfsvoering te camoufleren en voor de zielerust van het management (en in dit geval ook de politiek).
Als het zo simpel was dat een andere organisatie het probleem zou oplossen, was het al lang gebeurd…
Sinds wanneer is voor samenwerking een overplaasing nodig??

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.