fyra

NMBS komt Schultz tegemoet met Fyra Breda-Anwerpen

De Belgische spoorvervoerder NMBS is Nederland tegemoet gekomen in de langlopende discussie over de Fyra-lijn tussen Breda en Antwerpen. De vervoerder stelt voor om vanaf 9 december 2012 dagelijks acht treindiensten tussen Breda en Antwerpen mogelijk te maken. NMBS heeft daartoe een voorstel naar minister Schultz van Haegen gestuurd. Dat heeft de Belgische minister Paul Magnette bekendgemaakt.

De NMBS verwacht dat er voor de lijn een jaarlijks exploitatietekort van 11,4 miljoen euro ontstaat. De vervoerder stelt daarom voor om de kosten te delen tussen de landen.

Conflict vermijden

Magnette deed zijn uitspraken dinsdag in de commissie voor Infrastructuur en Overheidsbedrijven. Daarin bevestigde hij ook de juridische stappen die de Nederlandse overheid voorbereidt tegen België. Om het aanstaande conflict met Nederland te vermijden heeft de NMBS het voorstel maandag naar minister Schultz van Haegen gestuurd.

Het voorstel wordt volgens Magnette gesteund door de gebruiker van de HSL in Nederland, NS Hispeed. NS Hispeed stelt klaar te staan en te wachten op groen licht om op te kunnen starten.

Conceptvoorstel

Een woordvoerder van minister Schultz van Haegen kan niet bevestigen dat de minister het conceptvoorstel heeft ontvangen. “Maar het klinkt logisch dat we in de gesprekken die we voortdurend voeren, een dergelijk voorstel hebben gekregen.”

Magnette stelt dat de bal nu bij de Nederlandse overheid ligt om het voorstel te accepteren, zo meldt www.bredavandaag.nl.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NMBS komt Schultz tegemoet met Fyra Breda-Anwerpen | OVPro.nl
fyra

NMBS komt Schultz tegemoet met Fyra Breda-Anwerpen

De Belgische spoorvervoerder NMBS is Nederland tegemoet gekomen in de langlopende discussie over de Fyra-lijn tussen Breda en Antwerpen. De vervoerder stelt voor om vanaf 9 december 2012 dagelijks acht treindiensten tussen Breda en Antwerpen mogelijk te maken. NMBS heeft daartoe een voorstel naar minister Schultz van Haegen gestuurd. Dat heeft de Belgische minister Paul Magnette bekendgemaakt.

De NMBS verwacht dat er voor de lijn een jaarlijks exploitatietekort van 11,4 miljoen euro ontstaat. De vervoerder stelt daarom voor om de kosten te delen tussen de landen.

Conflict vermijden

Magnette deed zijn uitspraken dinsdag in de commissie voor Infrastructuur en Overheidsbedrijven. Daarin bevestigde hij ook de juridische stappen die de Nederlandse overheid voorbereidt tegen België. Om het aanstaande conflict met Nederland te vermijden heeft de NMBS het voorstel maandag naar minister Schultz van Haegen gestuurd.

Het voorstel wordt volgens Magnette gesteund door de gebruiker van de HSL in Nederland, NS Hispeed. NS Hispeed stelt klaar te staan en te wachten op groen licht om op te kunnen starten.

Conceptvoorstel

Een woordvoerder van minister Schultz van Haegen kan niet bevestigen dat de minister het conceptvoorstel heeft ontvangen. “Maar het klinkt logisch dat we in de gesprekken die we voortdurend voeren, een dergelijk voorstel hebben gekregen.”

Magnette stelt dat de bal nu bij de Nederlandse overheid ligt om het voorstel te accepteren, zo meldt www.bredavandaag.nl.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.