Thalys, hogesnelheidstrein

Thalys profiteert van wegvallen Fyra

Het aantal mensen dat met de hogesnelheidstrein Thalys tussen Amsterdam en Brussel reist is in de eerste helft van 2013 met ruim 38 procent gestegen. Dat komt omdat er met de Fyra-treinen is gestopt. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Thalys. Om aan de vraag te blijven voldoen zet Thalys vanaf 7 oktober dagelijks twee extra treinen in op deze lijn.



De omzet van Thalys is in het eerste half jaar van 2013 met 1,7 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode in 2012. Ook het aantal reizigers steeg met 1,2 procent. Dat is volgens het bedrijf “een positief resultaat, zeker gezien het huidige economische klimaat en het feit dat Thalys als gevolg van groot onderhoud de laatste maanden 3,9 procent minder capaciteit beschikbaar had”.

Marktaandeel

Thalys heeft in de eerste helft van 2013 een klanttevredenheid van 87,9 procent. 90 procent van de treinen reden op tijd. 

Franck Gervais, CEO van Thalys International: “De ontwikkeling in de prestaties van Thalys zetten het eerste half jaar door, in het bijzonder dankzij het drukke verkeer tussen Nederland en België en de versterking van de Duitse lijn. In deze onzekere economische tijden tonen wij met onze groei aan dat we in staat zijn marktaandeel te winnen op de auto en het vliegtuig.

”

Thalys is in handen van de Franse spoorwegen SNCF, de Belgische NMBS en het Duitse Deutsche Bahn. Die laatste heeft onlangs aangegeven zich in 2015 uit de onderneming terug te trekken. De aandelen van Deutsche Bahn gaan dan naar de NMBS.

Marktaandeel

De Thalys-treinen rijden met snelheden tot 300 kilometer per uur tussen de vier Europese steden Parijs, Brussel, Amsterdam en Keulen. Reizigers kunnen in Nederland opstappen vanaf Amsterdam Centraal,Schiphol en Rotterdam Centraal. De Thalys rijdt in de zomerperiode naar Zuid-Frankrijk en in de winter rijdt de hogesnelheidstrein naar de Franse Alpen.

Lees ook:

Auteur: Marieke van Gompel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Thalys profiteert van wegvallen Fyra | OVPro.nl
Thalys, hogesnelheidstrein

Thalys profiteert van wegvallen Fyra

Het aantal mensen dat met de hogesnelheidstrein Thalys tussen Amsterdam en Brussel reist is in de eerste helft van 2013 met ruim 38 procent gestegen. Dat komt omdat er met de Fyra-treinen is gestopt. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Thalys. Om aan de vraag te blijven voldoen zet Thalys vanaf 7 oktober dagelijks twee extra treinen in op deze lijn.



De omzet van Thalys is in het eerste half jaar van 2013 met 1,7 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode in 2012. Ook het aantal reizigers steeg met 1,2 procent. Dat is volgens het bedrijf “een positief resultaat, zeker gezien het huidige economische klimaat en het feit dat Thalys als gevolg van groot onderhoud de laatste maanden 3,9 procent minder capaciteit beschikbaar had”.

Marktaandeel

Thalys heeft in de eerste helft van 2013 een klanttevredenheid van 87,9 procent. 90 procent van de treinen reden op tijd. 

Franck Gervais, CEO van Thalys International: “De ontwikkeling in de prestaties van Thalys zetten het eerste half jaar door, in het bijzonder dankzij het drukke verkeer tussen Nederland en België en de versterking van de Duitse lijn. In deze onzekere economische tijden tonen wij met onze groei aan dat we in staat zijn marktaandeel te winnen op de auto en het vliegtuig.

”

Thalys is in handen van de Franse spoorwegen SNCF, de Belgische NMBS en het Duitse Deutsche Bahn. Die laatste heeft onlangs aangegeven zich in 2015 uit de onderneming terug te trekken. De aandelen van Deutsche Bahn gaan dan naar de NMBS.

Marktaandeel

De Thalys-treinen rijden met snelheden tot 300 kilometer per uur tussen de vier Europese steden Parijs, Brussel, Amsterdam en Keulen. Reizigers kunnen in Nederland opstappen vanaf Amsterdam Centraal,Schiphol en Rotterdam Centraal. De Thalys rijdt in de zomerperiode naar Zuid-Frankrijk en in de winter rijdt de hogesnelheidstrein naar de Franse Alpen.

Lees ook:

Auteur: Marieke van Gompel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.