Reizigers schrijven ‘happylines’ voor positief OV

Happylines, Metro

Reizigers in het openbaar vervoer worden opgeroepen om de komende dagen een vrolijk bericht achter te laten voor hun medepassagiers. Metro en Spits vragen de reizigers #happylines achter te laten voor de volgende lezer van de dagbladen in het openbaar vervoer. Op die manier proberen ze de reis wat positiever te maken.

De Nederlandse dagbladen volgen het voorbeeld van Belgische treinvervoerder NMBS. Daar zijn treinreizigers al een week in de ban van de actie. Ze laten voor elkaar vrolijke wensen of hartenkreten achter op treinkaartjes, kranten of papiertjes. De korte berichtjes worden verder verspreid via Twitter.

Actie

De spontane actie is het initiatief van een medewerker van de NMBS. Deze stationschef werd op het idee gebracht nadat hij een foto zag van een reiziger die ‘have a good day’ op een achtergelaten treinkaartje had geschreven. “Wat als iedereen dat zou doen? De tweets waarin de Belgische spoorwegen (NMBS, red.) worden genoemd zijn niet altijd de meest positieve.”

Lezers die een foto uploaden via Scoopshot, maken er kans op dat hun foto op de voorpagina verschijnt en kunnen hiermee een klein geldbedrag verdienen, zo valt in Metro te lezen.

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke is algemeen hoofdredacteur van van ProMedia Group.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.