Treinairco’s krijgen prioriteit van NS vanwege hitte

sprinter, CAF, trein, NS

Nu de temperaturen in Nederland onverminderd hoog blijven, heeft NS de prioriteit van alle 5000 treinairco’s verhoogd. Als een airco stuk gaat, wordt een treinstel zo snel mogelijk voor reparatie van het spoor gehaald. Zo wil NS ervoor zorgen dat reizigers in een koele trein kunnen reizen.

Er zijn ook extra’s monteurs ingezet, om onderhoud en reparaties zo effectief mogelijk uit te voeren. “Tijdens de zomer is de airco een belangrijk onderdeel”, aldus Stephen Venrooij, de verantwoordelijke bij het onderhoudsbedrijf in Leidschendam.

Monteurs

Venrooij: “We willen de reizigers laten reizen in een gekoelde ruimte, dus daar geven we extra aandacht aan. We zorgen ervoor dat in elke dienst en in elk team voldoende monteurs zijn die de airco kunnen behandelen.” Ook nu worden de airco’s jaarlijks volledig nagekeken en wordt het filter eens in de drie maanden vervangen. Nu is het echter nog belangrijker dat de airco’s goed werken.

Ongeveer 95 procent van alle NS-treinen heeft een airco. Enkele oudere treinen die met name op korte afstanden rijden zijn niet uitgerust met een airco. Daar kan wel het raam open. Overigens wordt de temperatuur van de airco in de trein niet ingesteld door een conducteur of machinist, maar automatisch geregeld. Daarbij verschilt de temperatuur per coupé en kan een reiziger dus op basis van zijn eigen voorkeur bepalen waar hij gaat zitten.

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Treinairco’s krijgen prioriteit van NS vanwege hitte | OVPro.nl

Treinairco’s krijgen prioriteit van NS vanwege hitte

sprinter, CAF, trein, NS

Nu de temperaturen in Nederland onverminderd hoog blijven, heeft NS de prioriteit van alle 5000 treinairco’s verhoogd. Als een airco stuk gaat, wordt een treinstel zo snel mogelijk voor reparatie van het spoor gehaald. Zo wil NS ervoor zorgen dat reizigers in een koele trein kunnen reizen.

Er zijn ook extra’s monteurs ingezet, om onderhoud en reparaties zo effectief mogelijk uit te voeren. “Tijdens de zomer is de airco een belangrijk onderdeel”, aldus Stephen Venrooij, de verantwoordelijke bij het onderhoudsbedrijf in Leidschendam.

Monteurs

Venrooij: “We willen de reizigers laten reizen in een gekoelde ruimte, dus daar geven we extra aandacht aan. We zorgen ervoor dat in elke dienst en in elk team voldoende monteurs zijn die de airco kunnen behandelen.” Ook nu worden de airco’s jaarlijks volledig nagekeken en wordt het filter eens in de drie maanden vervangen. Nu is het echter nog belangrijker dat de airco’s goed werken.

Ongeveer 95 procent van alle NS-treinen heeft een airco. Enkele oudere treinen die met name op korte afstanden rijden zijn niet uitgerust met een airco. Daar kan wel het raam open. Overigens wordt de temperatuur van de airco in de trein niet ingesteld door een conducteur of machinist, maar automatisch geregeld. Daarbij verschilt de temperatuur per coupé en kan een reiziger dus op basis van zijn eigen voorkeur bepalen waar hij gaat zitten.

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.