Trein Maastricht-Aken (foto René Hameleers, Arriva)

Tweelandentrein mag toch blijven rijden

foto René Hameleers, Arriva

De trein tussen Maastricht en Aken kan toch blijven rijden. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft daartoe een vergunning verleend, maakte de provincie Limburg woensdag bekend. Dat was op het nippertje, want op 1 juni zou de tijdelijke vergunning aflopen.

De vergunningverlening liep vertraging op. Daardoor vreesden Limburg en vervoerder Arriva dat de treinen per 1 juni alweer halt zouden moeten houden voor de Duitse grens. De huidige verbinding met Aken ging op 27 januari van start met een tijdelijke gunning tot 1 juni.

Reiziger

“Wij zijn tevreden dat door de intensieve overleggen tussen diverse betrokkenen de reiziger niet de dupe is geworden en dat de dienstverlening kan worden gecontinueerd”, schrijft de Limburgse gedeputeerde Hubert Mackus aan de Limburgse Staten.

Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven reageert tevreden. “Ik wil mijn dank uitspreken voor de inzet van alle betrokken partijen. Dankzij de intensieve samenwerking is de reiziger niet de dupe geworden en kan de trein blijven rijden. Wel is de tijdige inbouw van ETCS in de trein van belang. Hierover en over het doortrekken van de trein naar Luik ga ik met alle partijen in gesprek.”

Eigenlijk moet de trein een Drielandentrein worden, maar vooralsnog komen de landen er niet met elkaar uit.

Bron: ANP

Lees ook:

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “Tweelandentrein mag toch blijven rijden”

Pat Rick|31.05.19|12:00

Het zou te gek voor woorden zijn geweest als de trein, waar jaren aan voorbereiding vooraf ging met een spoorverdubbeling bij Heerlen-Landgraaf, al zo snel zou moeten stoppen vanwege administratieve rompslomp ondanks het succes.

De Waarheid|07.06.19|00:54

Ja en nog één van de beste treinen die er momenteel gemaakt worden

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tweelandentrein mag toch blijven rijden | OVPro.nl
Trein Maastricht-Aken (foto René Hameleers, Arriva)

Tweelandentrein mag toch blijven rijden

foto René Hameleers, Arriva

De trein tussen Maastricht en Aken kan toch blijven rijden. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft daartoe een vergunning verleend, maakte de provincie Limburg woensdag bekend. Dat was op het nippertje, want op 1 juni zou de tijdelijke vergunning aflopen.

De vergunningverlening liep vertraging op. Daardoor vreesden Limburg en vervoerder Arriva dat de treinen per 1 juni alweer halt zouden moeten houden voor de Duitse grens. De huidige verbinding met Aken ging op 27 januari van start met een tijdelijke gunning tot 1 juni.

Reiziger

“Wij zijn tevreden dat door de intensieve overleggen tussen diverse betrokkenen de reiziger niet de dupe is geworden en dat de dienstverlening kan worden gecontinueerd”, schrijft de Limburgse gedeputeerde Hubert Mackus aan de Limburgse Staten.

Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven reageert tevreden. “Ik wil mijn dank uitspreken voor de inzet van alle betrokken partijen. Dankzij de intensieve samenwerking is de reiziger niet de dupe geworden en kan de trein blijven rijden. Wel is de tijdige inbouw van ETCS in de trein van belang. Hierover en over het doortrekken van de trein naar Luik ga ik met alle partijen in gesprek.”

Eigenlijk moet de trein een Drielandentrein worden, maar vooralsnog komen de landen er niet met elkaar uit.

Bron: ANP

Lees ook:

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “Tweelandentrein mag toch blijven rijden”

Pat Rick|31.05.19|12:00

Het zou te gek voor woorden zijn geweest als de trein, waar jaren aan voorbereiding vooraf ging met een spoorverdubbeling bij Heerlen-Landgraaf, al zo snel zou moeten stoppen vanwege administratieve rompslomp ondanks het succes.

De Waarheid|07.06.19|00:54

Ja en nog één van de beste treinen die er momenteel gemaakt worden

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.