Kaartautomaat, NS

NS verlengt geldigheid NS-Keuzedagen automatisch

De geldigheid van alle komende Keuzedagen wordt door spoorvervoerder NS verlengd tot 31 december 2020. Normaal verlopen deze dagen na twee maanden, maar door de huidige regels rondom corona kunnen veel reizigers niet binnen twee maanden reizen. Ongeveer 400.000 NS-klanten hebben baat bij dit besluit van NS.

De tegemoetkoming aan abonnementhouders met Keuzedagen, werd verzocht door reizigersorganisatie Rover. De reizigersorganisatie laat desgevraagd weten blij te zijn dat NS maatregelen heeft genomen om ervoor te zorgen dat reizigers zorgen moeite langer gebruik kunnen maken van de Keuzedagen. Vooral omdat de organisatie signalen ontving dat veel Keuzedagreizigers hun reis graag tot later dit jaar willen uitstellen.

Verlenging

Alle reizigers die Keuzedagen ontvangen, worden deze week nog geïnformeerd over de automatische verlenging. Tot nog toe moesten Keuzedagenreizigers zelf actief contact opnemen met de spoorvervoerder, maar nu zullen de dagen niet meer verlopen tot het einde van dit jaar. “We zien ernaar uit om je later in het jaar, als het weer kan, weer in de trein te mogen verwelkomen”, schrijft NS in de mail aan klanten.

Dit gaat wel alleen over komende Keuzedagen. NS kwam klanten eerder al op verzoek tegemoet met een nieuwe Keuze, voor gebruikt op een later moment. Voor Keuzedagen die al zijn geleverd, moet de reiziger nog contact met NS opnemen.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur van VerkeersNet.nl en schrijft voor verschillende andere vakbladen van ProMedia Group, waaronder OVPro.nl.

11 reacties op “NS verlengt geldigheid NS-Keuzedagen automatisch”

Evert Bouws|29.05.20|16:50

De informatie van NS is onvoldoende duidelijk op dit punt. Bij navraag bij de klantenservice bleek, dat eerder geleverde keuzedagen niet automatisch worden verlengd tot 31 dec 2020, alleen de keuzedagen die de status hebben “nog te leveren”. Dat leveren gebeurt pas een dag voor verlopen van voorgaande keuzedag. Als een keuzedag klaar staat vanaf een datum vóór 19 mei, dan moet men telefonisch contact opnemen met de klantenservice een week vóór verlopen van de keuzedag.

Elly Stoffelen|14.06.20|18:34

dUS DE KEUZEDAGEN VAN BV MAART,APRIL EN MEI VERVALLEN?

vluggewolf@planet.nl|26.06.20|00:19

Mijn keuzedagen voor maart, april en Mei heb ik niet kunnen gebruiken. Kan dat alsnog geregeld worden ?
Ik heb twee abonnementen.
E. Snellen
vluggewolf@ planet.nl

Ria Novak|29.06.20|11:05

mijn keuzedag van 16 februari tot 16 april heb ik niet op mogen nemen kan ik deze nog terug krijgen ?

Clasien Giesken|02.07.20|11:18

Ik probeer al dagen telefonisch kontakt met NS te krijgen maar gaat steeds niet lukken
Graag wil ik mijn keuze dagen waar ik recht op heb voor uitbraak Corona toch wel hebben
Kunt u mij daar over informeren!

Lau Kanen|11.07.20|17:09

Ik moet zien of ik nog één dan wel twee keuzedagen heb, maar dat lukt me tot nu toe niet met inloggen bij OV-chipkaart noch bij NS. Heel vervelend.

Gerrie Brok|14.07.20|15:57

Bij mij zijn ze allemaal verdwenen van de kaartautomaten. Zelfs de keuzedag die nog geldig is van juni/juli staat er niet meer op. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
G. Brok

Nelleke Mosk|30.08.20|21:33

Waarom hebben de NS niet op tijd vermeld dat je een week vóór het verlopen van je keuzedag, bericht met hen op moest nemen?
Ik heb er in elk geval nooit bericht over gekregen! Nu lees ik in een bovenstaande mail (van meneer Bouws)dat dan dan de procedure had moeten zijn.
De NS hadden dit duidelijk moeten vermelden. Ik lijkt mij een niet nette manier van doen!
Ik denk dat niemand dit weet en dat de heer Bouws dat weet vind ik heel knap.

N.Mosk

E Knuiman|10.10.20|13:28

Ik zocht ook naar mijn keuzedagen en kon ze niet vinden. Bij Mijn producten (ingelogd bij mijnns) staat dat je keuzedagen>inzien moet kiezen maar als je keuzedagen aanklikt staat er alleen >wijzigen. Toch moet je dan eerst >wijzigen aanklikken en vervolgens >inzien. Dan komen je al je keuzedagen tevoorschijn. Waarom maakt de ns het haar vaste klanten zo moeilijk?

DICK LINDE|15.10.20|12:14

2 Vouchers gekregen tot eind 2020 geldig plus nog 3 dagen dagen die tot eind dit jaar geldig zijn. Leuk reizen met mondkapje naar b.v. Zwolle (Rotterdam ). Wordt ontraden geen noodzakelijke reizen te doen NS ook. Zie het zo niet zitten als 74 jarige. Op een vraag over keuzedagen 2021 die het hele jaar geldig zijn brief 10.12.2019 krijg ik geen antwoord…
Ik verwacht minstens dat de NS het extra bedrag in mindering brengt bij een volgend abonnement.

Els Vonk-Smit|31.12.20|15:14

Ik heb een voucher gehad in mei voor de 3e keuzedag. Daarna nog 4 keuzedagen zonder voucher, maar tot einde jaar geldig. Geen gebruik van kunnen maken wegens corona. Ik zou dat geld toch graag terug zien. Ik ben 70 jaar en maak toch liever geen gebruik van mondkapje op lange afstanden. Ik maakte toch graag lange afstanden met de keuzedagen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.