‘Perronverlenging simpele oplossing voor knelpunten dienstregeling’

NS wil begin volgende maand op drukke momenten de treinen verlengen op twee trajecten. Omdat niet alle perrons daar lang genoeg voor zijn, is geschoven in de dienstregeling en perronopstelling. Dit leidt tot onnodige knelpunten voor reizigers. Deze kunnen echter eenvoudig worden voorkomen door enkele perrons op Rotterdam Centraal en Almere Buiten te verlengen. Dat schrijven de consumentenorganisaties in het Locov in een advies aan de spoorvervoerder.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

2 reacties op “‘Perronverlenging simpele oplossing voor knelpunten dienstregeling’”

Pat Rick|17.08.20|17:23

ProRail doet moeilijk omdat de oplossing vooral te goedkoop is: voor een paar stellages kan men natruulijk geen programmamanager neerzetten. Met zoekt vooral dure oplossingen met veel beheerskosten. Duidelijk is dat een cultuuromslag nodig is met gezond-boeren-verstand ipv financieel management met CFOs en veel directeuren. Ook zo’n overbelastingverklaring is eigenlijk te simpel voor de managers waar niks aan te verdienen valt

asierts|13.08.20|16:11

Tip voor de redactie: waar is de wettelijk verplichte Overbelastverklaring ? Die had allang uitgegeven kunnen en vooral *MOETEN* worden. Dat die treinlengte nog niet was aangevraagd is *GEEN* reden. Er is immers ook de regel omtrent te verwachten overbelasting in de nabije toekomst. Het heeft er alle schijn van dat ProRail het capaciteitsmanagement nog steeds niet conform de wet uitvoert. Bizar…