Geen inschrijvers voor concessie Valleilijn

Reiziger wacht op Valleilijn
(Foto: Marieke)

De aanbesteding voor de Valleilijn heeft vanwege de coronacrisis geen inschrijvers opgeleverd. De continuïteit van de treindienst tussen Ede-Wageningen en Amersfoort is wel gewaarborgd, meldt de provincie Gelderland. Er wordt een noodconcessie voorbereid zodat de trein blijft rijden. De concessie van huidige vervoerder Connexxion loopt in december 2021 af.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

9 reacties op “Geen inschrijvers voor concessie Valleilijn”

Annie van den Beld|09.12.20|04:14

DOORDAT ER OVERDAG BUITEN DE SPITS WEINIG GEBRUIK GEMAAKT WORDT VAN HET BUSVERVOER, ZOU ER VOOR SYNTUS / KEOLIS WEER EEN 65 PLUS KAARTJE INGEVOERD MOETEN WORDEN. OOK BIJ ANDERE BUSMAATSCHAPPIJEN.

kees boer|08.09.20|21:12

De reëelste oplossing dat deze lijn teruggaat nar de NS om hierdoor een tweede relatie Arnhem – Amsterdam te creëren via Amersfoort – Hilversum

Salvador Brachel|27.08.20|21:32

Als je aan het hoofdspoor ook station Barneveld maakt, dan zou die lijn veel lucratiever kunnen worden. Als je nu vanuit het oosten komt, en je wil naar Barneveld met de trein, dan rij je eerst Barneveld voorbij en met veel geluk haal je de trein dan, die naar Ede-Wageningen gaat. Heb je pech, dan zie je net de trein passeren in de trein zelf of je ziet hem net voor je neus vertrekken. Bovendien betaal je dubbel voor dat stukje.

asierts|25.08.20|17:06

Misschien dat men bij de Provincie nu ook eindelijk tot de conclusie komt dat de Valleilijn doorgetrokken moet worden naar Arnhem. De huidige NS-pendel slaat nergens op; doortrekken en combineren is vervoerskundig en financieel een open deur.
Maar ja: NS en z’n monopolie… (diepe zucht)

Robert Jan Roos|25.08.20|14:50

Klopt Wiebe, dan reed er een uurdienst met een dienstje er tussen door zoals NS gewoon was te doen op de niet hoofdnet treindiensten.
Daarnaast heeft de NS redelijk wat geld gekregen heb ik gelezen.
Paul, nog even naar het ‘afstrijken’ van de winsten door de aandeelhouders. De NS moet van hun aandeelhouder, ministerie van financiën, een goed percentage winst maken en deze afstaan. Menig aandeelhouder zal zich hierbij in de handen wrijven. Graag eerst even in iets verdiepen alvorens te reageren.

Sepsoh Erdna|25.08.20|14:30

Wiebe, als er nu een bedrijf is dat meer verdiende met onroerend goed dan met treinen rijden dan is het de NS wel. En als er een bedrijf is dat lijnen wilde sluiten is het ook de NS

Wiebe Goossen|25.08.20|11:37

Kijk, dat had je met de NS nou niet…..

Paul Verbuijs|25.08.20|10:20

Een mooie gelegenheid voor de Provincie om zelf weer eens het O V in handen te nemen. Hieruit zou kunnen blijken dat het toch rendabel is , nu er geen aandeelhouders meer met de winst gaan strijken.

Paul Lamote|24.08.20|22:49

Ja, dat er niemand inschrijft op dit moment lijkt me nogal logisch.