Arriva-treinen in Limburg, Maaslijn

Opnieuw twijfels over haalbaarheid vernieuwing Maaslijn

Arriva rijdt tot in ieder geval 2024 met dieseltreinen op de Maaslijn. Foto: ProMedia.

Het is opnieuw onzeker of de vernieuwing van de Maaslijn voor november 2024 klaar is. ProRail heeft de planning van het project nog eens tegen het licht gehouden en waarschuwt het ministerie van Infrastructuur en de provincie Limburg voor mogelijke vertraging.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “Opnieuw twijfels over haalbaarheid vernieuwing Maaslijn”

Pat Rick|27.09.21|13:21

Wat ProRail zegt is: het gaat langer duren, en daarom ook nog meer kosten. Al eerder had ProRail om meer geld gevraagd en gekregen om de specs te halen. Idem spoorverdubbeling bij Landgraaf. We zien hier steeds een patroon om steeds meer te vragen om minder te leveren als business model van het management, omdat ze zo de topzware organisatie kunnen financieren. Een technisch inhoudelijke organisatie had een accurate planning en kosteninschatting gemaakt. Infrabel werkt 2 tot 3 keer goedkoper.

Pat Rick|27.09.21|13:21

In de jaren 80 van de vorige eeuw werden de kosten van volledige verdubbeling en elektrificatie ingeschat op 250 miljoen gulden (115 miljoen Euro). Nu zijn de kosten 3 keer meer voor verdubbeling van maar een paar stukjes.

Het uitlopen van de planning laat ook zien dat ProRail ontkoppeld is van de reizigers, die nog langer in de kou moeten staan, en het vooral self serving is. Daarom is ZBO deel van de oplossing voor ProRail, maar directie vreest minder beloning en wil op de oude voet doorgaan

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Opnieuw twijfels over haalbaarheid vernieuwing Maaslijn | OVPro.nl
Arriva-treinen in Limburg, Maaslijn

Opnieuw twijfels over haalbaarheid vernieuwing Maaslijn

Arriva rijdt tot in ieder geval 2024 met dieseltreinen op de Maaslijn. Foto: ProMedia.

Het is opnieuw onzeker of de vernieuwing van de Maaslijn voor november 2024 klaar is. ProRail heeft de planning van het project nog eens tegen het licht gehouden en waarschuwt het ministerie van Infrastructuur en de provincie Limburg voor mogelijke vertraging.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “Opnieuw twijfels over haalbaarheid vernieuwing Maaslijn”

Pat Rick|27.09.21|13:21

Wat ProRail zegt is: het gaat langer duren, en daarom ook nog meer kosten. Al eerder had ProRail om meer geld gevraagd en gekregen om de specs te halen. Idem spoorverdubbeling bij Landgraaf. We zien hier steeds een patroon om steeds meer te vragen om minder te leveren als business model van het management, omdat ze zo de topzware organisatie kunnen financieren. Een technisch inhoudelijke organisatie had een accurate planning en kosteninschatting gemaakt. Infrabel werkt 2 tot 3 keer goedkoper.

Pat Rick|27.09.21|13:21

In de jaren 80 van de vorige eeuw werden de kosten van volledige verdubbeling en elektrificatie ingeschat op 250 miljoen gulden (115 miljoen Euro). Nu zijn de kosten 3 keer meer voor verdubbeling van maar een paar stukjes.

Het uitlopen van de planning laat ook zien dat ProRail ontkoppeld is van de reizigers, die nog langer in de kou moeten staan, en het vooral self serving is. Daarom is ZBO deel van de oplossing voor ProRail, maar directie vreest minder beloning en wil op de oude voet doorgaan

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.