
‘Trein tussen Randstad, Twente en Duitsland kan en moet sneller’
Foto Inge
Met een “relatief geringe investering” kan de treinverbinding tussen de Randstad, Zwolle en Twente met zeker een half uur worden teruggebracht. De aanpassingen aan het spoor die hiervoor nodig zijn, geven ook een impuls aan grensoverschrijdende verbindingen.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
De eerste omissie opheffen is spoorverdubbeling realiseren bij Glanerbrug, zodat de trein in Gronau geen negen minuten meer hoeft te wachten. In het Nationaal Groeifonds is vast wel een potje te vinden.
Toen enkele jaren terug Zwolle – Wierden werd geëlektrificeerd had ik bij de provincie Overijssel op aangedrongen om dat in een keer goed te doen om dat dubbelsporig te maken maar ja dat vond helaas geen weerklank gezien dit traject toch wel in toekomst een belangrijke rol kan spelen