Trein naar Dortmund op Enschede

‘Trein tussen Randstad, Twente en Duitsland kan en moet sneller’

Foto Inge

Met een “relatief geringe investering” kan de treinverbinding tussen de Randstad, Zwolle en Twente met zeker een half uur worden teruggebracht. De aanpassingen aan het spoor die hiervoor nodig zijn, geven ook een impuls aan grensoverschrijdende verbindingen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “‘Trein tussen Randstad, Twente en Duitsland kan en moet sneller’”

Ron Swart|30.09.21|14:49

De eerste omissie opheffen is spoorverdubbeling realiseren bij Glanerbrug, zodat de trein in Gronau geen negen minuten meer hoeft te wachten. In het Nationaal Groeifonds is vast wel een potje te vinden.

kees boer|05.10.21|20:49

Toen enkele jaren terug Zwolle – Wierden werd geëlektrificeerd had ik bij de provincie Overijssel op aangedrongen om dat in een keer goed te doen om dat dubbelsporig te maken maar ja dat vond helaas geen weerklank gezien dit traject toch wel in toekomst een belangrijke rol kan spelen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Trein tussen Randstad, Twente en Duitsland kan en moet sneller’ | OVPro.nl
Trein naar Dortmund op Enschede

‘Trein tussen Randstad, Twente en Duitsland kan en moet sneller’

Foto Inge

Met een “relatief geringe investering” kan de treinverbinding tussen de Randstad, Zwolle en Twente met zeker een half uur worden teruggebracht. De aanpassingen aan het spoor die hiervoor nodig zijn, geven ook een impuls aan grensoverschrijdende verbindingen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “‘Trein tussen Randstad, Twente en Duitsland kan en moet sneller’”

Ron Swart|30.09.21|14:49

De eerste omissie opheffen is spoorverdubbeling realiseren bij Glanerbrug, zodat de trein in Gronau geen negen minuten meer hoeft te wachten. In het Nationaal Groeifonds is vast wel een potje te vinden.

kees boer|05.10.21|20:49

Toen enkele jaren terug Zwolle – Wierden werd geëlektrificeerd had ik bij de provincie Overijssel op aangedrongen om dat in een keer goed te doen om dat dubbelsporig te maken maar ja dat vond helaas geen weerklank gezien dit traject toch wel in toekomst een belangrijke rol kan spelen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.