Arriva-treinen in Limburg, Maaslijn

Maaslijn eind 2024 mogelijk alleen geëlektrificeerd

Arriva rijdt tot in ieder geval 2024 met dieseltreinen op de Maaslijn. Foto: ProMedia.

Spoorbeheerder ProRail heeft een terugvalscenario uitgewerkt waarbij de Maaslijn eind 2024 in elk geval geëlektrificeerd is. Het streven is om tegen die tijd ook de gedeeltelijke baanverdubbeling af te hebben, al kleven daar nog de nodige risico’s aan. Lukt dit niet op tijd, dan kunnen de kosten tot 75 miljoen euro oplopen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “Maaslijn eind 2024 mogelijk alleen geëlektrificeerd”

Pat Rick|01.12.21|11:13

Dit is gewoon ontzettend slecht management van ProRail, want de planning loopt al jaren achter, en nog steeds laten ze zich verrassen: gewoon trial-and-error, ipv goed projectmanagement. Ook lijkt het erop dat de Maaslijn een melkkoe moet worden, want er wordt steeds meer geld gevraagd om steeds minder te leveren. Is het om andere gaten in de begroting te vullen?

kees boer|10.12.21|23:33

Dit zou in een keer goed moeten worden gedaan om het gehele baanvak dubbelsporig te maken zodat het mogelijk is om nieuwe stations te kunnen openen zoals in Belfeld,Grubbenvorst en Cuijk Noord ; het spoor is een ondergeschoven kindje maar omtrent destijds de omstreden A 73 kostte wat het kostte was wel geld voor tunnels en twee keer de Maas kruisen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Maaslijn eind 2024 mogelijk alleen geëlektrificeerd | OVPro.nl
Arriva-treinen in Limburg, Maaslijn

Maaslijn eind 2024 mogelijk alleen geëlektrificeerd

Arriva rijdt tot in ieder geval 2024 met dieseltreinen op de Maaslijn. Foto: ProMedia.

Spoorbeheerder ProRail heeft een terugvalscenario uitgewerkt waarbij de Maaslijn eind 2024 in elk geval geëlektrificeerd is. Het streven is om tegen die tijd ook de gedeeltelijke baanverdubbeling af te hebben, al kleven daar nog de nodige risico’s aan. Lukt dit niet op tijd, dan kunnen de kosten tot 75 miljoen euro oplopen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “Maaslijn eind 2024 mogelijk alleen geëlektrificeerd”

Pat Rick|01.12.21|11:13

Dit is gewoon ontzettend slecht management van ProRail, want de planning loopt al jaren achter, en nog steeds laten ze zich verrassen: gewoon trial-and-error, ipv goed projectmanagement. Ook lijkt het erop dat de Maaslijn een melkkoe moet worden, want er wordt steeds meer geld gevraagd om steeds minder te leveren. Is het om andere gaten in de begroting te vullen?

kees boer|10.12.21|23:33

Dit zou in een keer goed moeten worden gedaan om het gehele baanvak dubbelsporig te maken zodat het mogelijk is om nieuwe stations te kunnen openen zoals in Belfeld,Grubbenvorst en Cuijk Noord ; het spoor is een ondergeschoven kindje maar omtrent destijds de omstreden A 73 kostte wat het kostte was wel geld voor tunnels en twee keer de Maas kruisen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.