
Maaslijn eind 2024 mogelijk alleen geëlektrificeerd
Foto Inge
Spoorbeheerder ProRail heeft een terugvalscenario uitgewerkt waarbij de Maaslijn eind 2024 in elk geval geëlektrificeerd is. Het streven is om tegen die tijd ook de gedeeltelijke baanverdubbeling af te hebben, al kleven daar nog de nodige risico’s aan. Lukt dit niet op tijd, dan kunnen de kosten tot 75 miljoen euro oplopen.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Dit is gewoon ontzettend slecht management van ProRail, want de planning loopt al jaren achter, en nog steeds laten ze zich verrassen: gewoon trial-and-error, ipv goed projectmanagement. Ook lijkt het erop dat de Maaslijn een melkkoe moet worden, want er wordt steeds meer geld gevraagd om steeds minder te leveren. Is het om andere gaten in de begroting te vullen?
Dit zou in een keer goed moeten worden gedaan om het gehele baanvak dubbelsporig te maken zodat het mogelijk is om nieuwe stations te kunnen openen zoals in Belfeld,Grubbenvorst en Cuijk Noord ; het spoor is een ondergeschoven kindje maar omtrent destijds de omstreden A 73 kostte wat het kostte was wel geld voor tunnels en twee keer de Maas kruisen