Valleilijn op station Amersfoort

Gelderland waagt nieuwe poging om Valleilijn aan te besteden

De provincie Gelderland gaat in de loop van dit jaar op zoek naar een nieuwe vervoerder voor de treindienst tussen Amersfoort en Ede-Wageningen voor een periode van dertien jaar. Nu rijdt Connexxion een noodconcessie voor de Valleilijn, omdat een vorige aanbesteding in 2020 geen inschrijvers opleverde. Het huidige contract eindigt in december 2023.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist voor de online vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Gelderland waagt nieuwe poging om Valleilijn aan te besteden”

acedue|28.03.22|03:49

hi

Teko Salverda|29.03.22|15:11

Waarom kleine, geïsoleerde stukjes als Apn-Gd en Amf-Ed uit het hoofdrailnet gehaald? Beter voor de reiziger?? Deze kan nu niet meer zoals vroeger in de spits rechtstreeks Ledn-Gd reizen. En de concessie Amf-Ed heeft een doorgaande rit Amf-Ah onmogelijk gemaakt. Die korte stukjes leiden ook tot verspilling, doordat personeel en materieel op de eindpunten moeten wachten op de terugrit. Het middel lijkt belangrijker dan het doel.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Gelderland waagt nieuwe poging om Valleilijn aan te besteden | OVPro.nl
Valleilijn op station Amersfoort

Gelderland waagt nieuwe poging om Valleilijn aan te besteden

De provincie Gelderland gaat in de loop van dit jaar op zoek naar een nieuwe vervoerder voor de treindienst tussen Amersfoort en Ede-Wageningen voor een periode van dertien jaar. Nu rijdt Connexxion een noodconcessie voor de Valleilijn, omdat een vorige aanbesteding in 2020 geen inschrijvers opleverde. Het huidige contract eindigt in december 2023.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist voor de online vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Gelderland waagt nieuwe poging om Valleilijn aan te besteden”

acedue|28.03.22|03:49

hi

Teko Salverda|29.03.22|15:11

Waarom kleine, geïsoleerde stukjes als Apn-Gd en Amf-Ed uit het hoofdrailnet gehaald? Beter voor de reiziger?? Deze kan nu niet meer zoals vroeger in de spits rechtstreeks Ledn-Gd reizen. En de concessie Amf-Ed heeft een doorgaande rit Amf-Ah onmogelijk gemaakt. Die korte stukjes leiden ook tot verspilling, doordat personeel en materieel op de eindpunten moeten wachten op de terugrit. Het middel lijkt belangrijker dan het doel.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.