Man zit in de trein en kijkt in de NS-app. Foto: NS
mobiliteitsapp

Proef met pushberichten over reiswijzigingen in NS-app

Man zit in de trein en kijkt in de NS-app. Foto: NS

Heeft je trein vertraging of vertrekt die vanaf een ander spoor? Vanaf vandaag kun je hierover meldingen ontvangen in de NS-app. De gebruiker heeft de mogelijkheid om pushberichten aan te zetten.

NS wil met deze functie reizigers proactief informeren zodat zij snel en makkelijk relevante reisinformatie ontvangen over bijvoorbeeld een gewijzigd spoor of een vertraging.

“De NS-app helpt jou tijdens het maken van jouw reis”, zegt commercieel directeur bij NS, Ivo Steffens. “Zo kun je aangeven of je meldingen wil ontvangen wanneer jouw geplande trein uitvalt, vertraging heeft van vijf minuten of meer, er een grotere kans is dat je niet meer kunt zitten of dat zich een spoorwijziging voordoet.”

Reizigers kunnen per reis zelf bepalen of – en waarvan – zij een pushbericht willen ontvangen. In de app is het ook mogelijk om feedback te geven. Dit gebruikt NS om verbeteringen door te voeren. De pilot met de pushberichten loopt tot het einde van het jaar.

Mobiliteitsapp

De treinvervoerder is al langer bezig om de NS-app uit te breiden tot een brede mobiliteitsapp. Reizigers kunnen tegenwoordig hun reis van deur-tot-deur bekijken in de app. Ook toont NS sinds kort het aantal beschikbare parkeerplekken op een P+R locatie bij een station en kun je elektrische deelscooters van Check reserveren via de NS-app.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve jaaraanbieding: € 7,50 i.p.v. € 10,50. 

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.