onveilig

NS-treinen rijden door drukte Formule 1-weekend niet naar ArenA-gebied

Trein komt aan op station Amsterdam Bijlmer-ArenA.
Trein komt aan op station Amsterdam Bijlmer-ArenA. Foto: Flickr/Rob Dammers.

Formule 1-drukte in Zandvoort, een volle Johan Cruijf Arena en de uitverkochte concerten van Kensington en Yade Lauren in Amsterdam: 3 september is een drukke bedoeling in de hoofdstad, vandaar dat NS besluit de stations rondom het ArenA-gebied over te slaan. De vervoerder kan de veiligheid van de reiziger niet garanderen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander Van Vliet

4 reacties op “NS-treinen rijden door drukte Formule 1-weekend niet naar ArenA-gebied”

Pat Rick|01.09.22|18:16

@Jan Willem: Ook een heel goed idee. Door de metronetwerken van A’dam en R’dam-Den Haag met elkaar te verbinden krijgt men in de westelijke Randstad een soort RER-netwerk zoals men dat in Parijs ook heeft. Dit zal extra economische dynamiek genereren, zoals de Hoekse Lijn nu al aantoont, en leiden tot minder autoverkeer (dus ook minder files, CO2-, NOx- en fijnstofuitstoot. Zou goede aanvulling zijn op hoofdspoor

Jan Willem Fortuin|30.08.22|13:00

Goede ideeën Pat Rick! Zo kan Metrolijn Hoek van Holland Strand – Rotterdam Nesselande ook via Alphen aan den Rijn worden verbonden met Schiphol en Purmerend of Uithoorn en Almere.

Pat Rick|29.08.22|10:34

Metro, zeker de nieuwste metrostellen, kan ook veel sneller mensen aan en afvoeren bij Zandvoort. Niet alleen bij F1, maar ook tijdens populaire stranddagen, hoeven mensen veel minder te wachten buiten het station. Floriade in Almere had ook meer mensen kunnen trekken. Mocht Nederland in de toekomst ooit nog hele grote events willen organiseren (zoals Olympische Spelen of WK voetbal), dan is metro gewoon nodig, naast het vermijden van files op A4/A44, A1/A6, A7/A8 en A9/A10.

Pat Rick|29.08.22|10:24

Hoofdspoor is eigenlijk niet geschikt om veel mensen te verplaatsen in een metropoolgebied. Andere steden hebben al ontdekt dat je hier metro voor moet hebben: hoogwaardig en hoogfrequent (tot frequenties van 1 maal per minuut). Het zou goed zijn om de Amsterdamse metro door te trekken tot Zandvoort (zoals Hoekse Lijn bij Hoek van Holland) en als opvolger van de Blauwe Tram. En deze bij Zuid te laten aansluiten op de IJmeerlijn. Verder metro naar Zaanstad groot deel MRA gedekt wordt.