Verkeerde reisinformatie op schermen, planner en app door NS-storing
NS kampte dinsdagmiddag met een technische storing waardoor reisinformatie verkeerd werd weergegeven. De reisinformatie stond verkeerd op de reisborden op de stations en ook in de planner en app waren problemen. De Nederlandse Spoorwegen meldde via Twitter dat de informatie niet ‘up to date is’. De oorzaak is inmiddels gevonden en de reisinformatie komt weer op gang.
De omroeper op de stations was vanwege de storing tijdelijk uitgezet. NS meldt dat de ‘oorzaak van de systeemstoring in de reisinformatie is gevonden, en de storing is verholpen. De reisinformatie komt weer op gang.’
Reizigers klaagden online massaal bij de NS. Een reiziger op Schiphol meldt: “De IC naar Dordrecht stond op het bord als ICD naar Breda, de sprinter naar Hoofddorp stond er als sprinter naar Leiden. Ik heb er persoonlijk geen last van, maar de ruim 300 reizigers op Schiphol, Amsterdam Zuid en Hoofddorp waarschijnlijk wel.”
Door een technische storing kan er op dit moment geen of foutieve informatie getoond worden op de digitale schermen op de stations.
— NS online (@NS_online) November 8, 2022
Hi @NS_online de omroep en de dienstregeling op Utrecht Centraal zijn ‘stuk’. Als in: onduidelijk, incorrect op de borden en onvolledig. Ik heb een 💛💙 maar dit is eigenlijk niet te doen.
— Johannes van de Bank (@johannesvdbank) November 8, 2022
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Lees OVPro voor slechts € 11,25 per maand.
Bent u al abonnee?