Verholpen

Verkeerde reisinformatie op schermen, planner en app door NS-storing

Foutieve informatie op de informatieborden op Schiphol. Foto: Bart Eimers/Twitter. https://twitter.com/biebabartje2003/status/1590002346054291457

NS kampte dinsdagmiddag met een technische storing waardoor reisinformatie verkeerd werd weergegeven. De reisinformatie stond verkeerd op de reisborden op de stations en ook in de planner en app waren problemen. De Nederlandse Spoorwegen meldde via Twitter dat de informatie niet ‘up to date is’. De oorzaak is inmiddels gevonden en de reisinformatie komt weer op gang.

De omroeper op de stations was vanwege de storing tijdelijk uitgezet. NS meldt dat de ‘oorzaak van de systeemstoring in de reisinformatie is gevonden, en de storing is verholpen. De reisinformatie komt weer op gang.’

Reizigers klaagden online massaal bij de NS. Een reiziger op Schiphol meldt: “De IC naar Dordrecht stond op het bord als ICD naar Breda, de sprinter naar Hoofddorp stond er als sprinter naar Leiden. Ik heb er persoonlijk geen last van, maar de ruim 300 reizigers op Schiphol, Amsterdam Zuid en Hoofddorp waarschijnlijk wel.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Lees OVPro voor slechts € 11,25 per maand.

Bekijk het abonnement

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verkeerde reisinformatie op schermen, planner en app door NS-storing | OVPro.nl
Verholpen

Verkeerde reisinformatie op schermen, planner en app door NS-storing

Foutieve informatie op de informatieborden op Schiphol. Foto: Bart Eimers/Twitter. https://twitter.com/biebabartje2003/status/1590002346054291457

NS kampte dinsdagmiddag met een technische storing waardoor reisinformatie verkeerd werd weergegeven. De reisinformatie stond verkeerd op de reisborden op de stations en ook in de planner en app waren problemen. De Nederlandse Spoorwegen meldde via Twitter dat de informatie niet ‘up to date is’. De oorzaak is inmiddels gevonden en de reisinformatie komt weer op gang.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.