WC Arriva trein wordt geleegd.
Keolis en Arriva

Treinreizigers klagen over gesloten wc’s, maar de oorzaak ligt bij de reiziger

Foto: Arriva-trein waarvan het wc-depot wordt geleegd. Foto ter illustratie. Spoorjan

Treinreizigers in Overijssel uiten hun ongenoegen over de gesloten toiletten in treinen van vervoerders Keolis en Arriva, met name op de trajecten van Blauwnet. Klachten betreffen voornamelijk wc-sluitingen op de lijn van Enschede naar Zwolle (Blauwnet/Keolis) en de trein van Zwolle naar Emmen (Arriva).

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Merijn van Merrienboer

Merijn van Merrienboer is de vaste redacteur van OVPro.

2 reacties op “Treinreizigers klagen over gesloten wc’s, maar de oorzaak ligt bij de reiziger”

Jasper Jonkers|19.10.23|15:16

“Oorzaak ligt bij de reiziger” is een heel eenzijdig verhaal natuurlijk. De oorzaak zou ook kunnen zijn dat de vervoerders te weinig mensen inzetten om de voorzieningen schoon en goedwerkend te houden. Hoe vaak mensen een defect toilet tegenkomen, hangt niet alleen af van hoe vaak het gebruikt wordt, maar ook van hoe snel het gefixt wordt.

Sowieso valt het op hoe vaak de trein toiletten in NL vies/defect zijn in vergelijking met het buitenland (observatie).

Jos Meijers|19.10.23|16:23

Er wordt vaak gezegd dat toiletten op relatief korte trajekten niet nodig zijn, maar dat klopt niet. Iemand met (chronische) darmproblemen moet naar het toilet kunnen gaan, ook al is het trajekt nóg zo kort. Het weerhoudt hen anders om voor de trein te kiezen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Treinreizigers klagen over gesloten wc’s, maar de oorzaak ligt bij de reiziger | OVPro.nl
WC Arriva trein wordt geleegd.
Keolis en Arriva

Treinreizigers klagen over gesloten wc’s, maar de oorzaak ligt bij de reiziger

Foto: Arriva-trein waarvan het wc-depot wordt geleegd. Foto ter illustratie. Spoorjan

Treinreizigers in Overijssel uiten hun ongenoegen over de gesloten toiletten in treinen van vervoerders Keolis en Arriva, met name op de trajecten van Blauwnet. Klachten betreffen voornamelijk wc-sluitingen op de lijn van Enschede naar Zwolle (Blauwnet/Keolis) en de trein van Zwolle naar Emmen (Arriva).

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Merijn van Merrienboer

Merijn van Merrienboer is de vaste redacteur van OVPro.

2 reacties op “Treinreizigers klagen over gesloten wc’s, maar de oorzaak ligt bij de reiziger”

Jasper Jonkers|19.10.23|15:16

“Oorzaak ligt bij de reiziger” is een heel eenzijdig verhaal natuurlijk. De oorzaak zou ook kunnen zijn dat de vervoerders te weinig mensen inzetten om de voorzieningen schoon en goedwerkend te houden. Hoe vaak mensen een defect toilet tegenkomen, hangt niet alleen af van hoe vaak het gebruikt wordt, maar ook van hoe snel het gefixt wordt.

Sowieso valt het op hoe vaak de trein toiletten in NL vies/defect zijn in vergelijking met het buitenland (observatie).

Jos Meijers|19.10.23|16:23

Er wordt vaak gezegd dat toiletten op relatief korte trajekten niet nodig zijn, maar dat klopt niet. Iemand met (chronische) darmproblemen moet naar het toilet kunnen gaan, ook al is het trajekt nóg zo kort. Het weerhoudt hen anders om voor de trein te kiezen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.