9292: aantal reisadviezen verdrievoudigd in 2012

9292, app, reisinformatie

Het aantal reisadviezen dat is opgevraagd is in 2012 verdrievoudigd ten opzichte van 2011. Dat blijkt uit de jaarcijfers van 9292. De reisinformatiedienst gaf in 2012 maar liefst 458 miljoen reisadviezen, ten opzichte van 155 miljoen in 2011.

Niet alleen het gebruik van de website steeg enorm, ook de apps worden steeds vaker geraadpleegd. Naast het hogere aantal reisadviezen, waardeert de reiziger de dienstverlening van 9292 ook hoger. Waar 9292 in 2011 een 7,3 scoorde voor de dienstverlening, is dit nu een 7,7. De nieuwe website werd beoordeeld met een 7,8.

Innovatie

9292 heeft het afgelopen jaar grote veranderingen doorgemaakt, zoals een nieuwe website, nieuwe apps en het aanbieden van open data. Stefan Hulman, directeur 9292: “Het komende jaar blijven we innoveren. Het is mooi om te zien dat de reizigers hierop reageren door onze website vaker te bezoeken en met een hoger cijfer waarderen. Want voor de reiziger doen we het tenslotte.”

Auteur: Marieke van Gompel

2 reacties op “9292: aantal reisadviezen verdrievoudigd in 2012”

openOV|16.04.13|14:32

Laat vervoerders netjes aan ND-OV hun data publiceren en verplicht vervoerders niet gezamenlijk om 5.5 miljoen aan 9292 te betalen per jaar. Dan kunnen immers andere apps op een gelijk budget concurreren in plaats van op marketing uit de markt worden gedrukt op basis van een 21 jaar oud product op basis van een statisch busboekje.

Arjen Jaarsma|12.04.13|09:52

Complimenten voor 9292. Hun website en apps zijn inderdaad gewoon goed en gebruikersvriendelijk geworden! Ik vraag me trouwens steeds meer af waarom OV-autoriteiten in aanbestedingen aan vervoerders blijven vragen hun eigen apps te ontwikkelen terwijl met de 9292 en NS-apps reizigers erg goed uit de voeten kunnen. Laat de stads- en streekvervoerders gewoon op andere gebieden op het digitale front innoveren want er komt volgens mij nog veel meer interessants voor OV-reizigers aan!