Kleinere bus, Arriva, Lelystad

Samenwerking vervoerders voor meer reizigers tijdens daluren

Vervoerders Connexxion, Arriva en Syntus willen meer reizigers het openbaar vervoer in trekken tijdens de daluren. Zij zijn daarvoor een marketingcampagne gestart in samenwerking met de provincies Gelderland, Overijssel, Flevoland, Stadsregio Arnhem-Nijmegen, de gemeente Lelystad en Keijzer Communicatie.

De samenwerking is een verdieping van de eerdere campagne ‘Ervaar het OV’. Volgens projectleider Frans Colthoff is er nu meer aandacht voor de beleving van de doelgroepen, maar ook op de interne communicatie. “We hebben er nu aandacht voor dat ook de medewerkers in het OV, de provincies, de stadsregio en de gemeente, de campagne kennen en uitdragen. Daarnaast komen er bijvoorbeeld gezamenlijke kortingsacties voor bestemmingen zoals pretparken, dierentuinen en evenementen.”

Online media

Keijzer Communicatie zet sterk in op online media. Directeur Arjan Keijzer: “Online communicatie en social mediamarketing vormen een rode draad in de aanpak. Het gebruik van internet en sociale media is in Nederland bijzonder hoog en stijgt nog steeds. Dat biedt goede kansen voor gerichte, snelle en effectieve communicatie.”

Het voordeel van een online campagne is dat het effect goed kan worden gemeten en tijdig kan worden bijgestuurd. Daarnaast is het mogelijk om data te verzamelen voor verdere acties. De nieuwe campagne voor het openbaar vervoer in Oost-Nederland start dit najaar.

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van OVPro en hoofdredacteur van de online vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.