Rover biedt juridische steun bij geschil met vervoerder

reizigers, schiphol, trein

Rover is een samenwerking gestart met rechtsbijstandverzekeraar en juridische dienstverlener ARAG. Met deze samenwerking wil Rover haar leden ondersteuning bieden in een geschil met vervoersbedrijven. Leden van de reizigersorganisatie maken gratis gebruik van de telefonische helpdesk van ARAG.

Rover stelt soms ernstige klachten te krijgen die eindigen in een geschil waarbij juridische ondersteuning wenselijk is. De reizigersorganisatie noemt als voorbeelden een gemist vliegtuig door grote vertraging, financiële schade door problemen met een OV-abonnement of letsel door een overvolle trein of een te vroeg wegrijdende bus. ARAG zal Rover juridische ondersteuning bieden om dit soort ernstige klachten aan te pakken.

Advies

Leden van Rover kunnen bovendien voortaan zelf contact opnemen met de helpdesk van ARAG voor gratis eerstelijns advies. Voorzitter Arriën Kruyt van Rover: “Soms is het niet duidelijk wat de rechten van de reiziger zijn. Met deze samenwerking willen wij onze leden nog beter ondersteunen en het Rover-lidmaatschap extra toegevoegde waarde geven.”

De leden kunnen bij ARAG terecht voor zowel reiziger-gerelateerde vragen, als ook algemene juridische vragen over bijvoorbeeld burenruzies of ontslagrecht.

Auteur: Marieke van Gompel

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.