Keolis: intrekken concessie bedreigt 260 arbeidsplaatsen

BYD bus op Busworld
Foto: perskit BYD

Het besluit om de concessie IJssel-Vecht in te trekken heeft grote, negatieve gevolgen voor de reizigers, het personeel, Keolis zelf en voor de inwoners van het concessiegebied. Dat schrijft vervoerder Keolis in de zienswijze als reactie op het besluit dat Gedeputeerde Staten in Gelderland, Overijssel en Flevoland hebben gemaakt. De vervoerder vraagt de drie om het besluit te heroverwegen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “Keolis: intrekken concessie bedreigt 260 arbeidsplaatsen”

Wiebe Goossen|28.07.20|13:26

Deze ‘bedreiging’ kan Keolis slechts op eigen rekening schuiven, immers is niet gevraagd zo te sjoemelen. Wel blijkt hieruit dat gebrekkig toezicht bij het hele ‘gunningstraject’ funest kan zijn en dat er toch wel wat nadelen zijn aan dat ‘openbaar aanbesteden’!

Jan Termorshuizen|28.07.20|11:23

Tja, dit soort ideeën wordt elke zoveel jaar wel een keer geopperd. Echter:
– een bus is altijd minder comfortabel dan een railvoertuig.
– voor grotere vervoersstromen is de bus niet geschikt.
– bussen zijn een oplossing voor kleinere stromen. Daarvoor is het aanleggen van dure infra te kostbaar, dus wordt de bus te traag.
– er worden ’toch maar’ wat extra haltes aangelegd.
– de investering voor een goede vrije baan zijn net zo hoog als die voor het aanleggen van een railsysteem.