
Extra controle voor alle bussen IJssel-Vecht na opstartproblemen
Via Keolis
De 246 nieuwe elektrische bussen in de noodconcessie IJssel-Vecht worden allemaal opnieuw nagelopen en krijgen een extra complete onderhoudsbeurt. Vervoerder Keolis heeft besloten een ‘verbeterstraat’ in te richten om opstartproblemen met de nieuwe voertuigen structureel op te lossen. Een aantal bussen kwam stil te vallen door een plotseling dalende batterijcapaciteit. Ook zijn er problemen met de verwarming en in- en uitcheckapparatuur.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Precies dit soort dingen zijn verdoezeld bij de consessie. Goed dat deze is ingetrokken en er andere bussen moeten komen
Volgende keer toch maar een intussen bewezen Europees product aanschaffen.
We houden daarmee ‘onze’ eigen industrie op de been en ook qua kosten zal het uiteindelijk voordelig uitpakken.
Het lijkt erop dat té gehaast is overgestapt op het fenomeen elektriek rijden omdat dat nou eenmaal ‘modern en zo goed voor het milieu’ is. Zijn deze problemen dan niet aan het licht gekomen bij het proefbedrijf, of heeft men dit gemakshalve maar vergeten bij het over de schutting gooien van het mooie, nieuwe RRRreis-product?