Gelderland en Overijssel overwegen kleinere OV-concessies

Foto Inge

De voorgenomen concessie Rijn-Waal is door de coronacrisis te groot en te complex. Om de concessie te verkleinen, overwegen de provincies Gelderland en Overijssel om Berkel-Dinkel te splitsen. Daardoor ontstaat meer ruimte voor een concessie-indeling die zowel qua omvang als bestuurlijk beter past bij de huidige situatie.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

3 reacties op “Gelderland en Overijssel overwegen kleinere OV-concessies”

Wiebe Goossen|09.11.21|11:51

Belachelijk gedoe met die ‘concessies’! “Rijn-Waal” te groot, dan passen we toch “Berkel-Dinkel” aan? Welke logica zit daar nou achter? Net als bij het ‘strekken’ van buslijnen: leuk voor leiden aan het eindpunt, maar de mensen in het midden missen plotseling ELK openbaar vervoer, dat met enige regelmaat ook maar enigszings in de buurt komt! Mag het weer niks kosten? Of zitten al die enorme rotondes, die te pas en te onpas verschijnen, die loeresen van electrische bussen te veel in de weg?

Eric Hendriks|04.11.21|19:46

Overheid moet gewoon weer zelf openbaar vervoer aanbieden.
Deel Nederland dan in rayons.
Langere ritten zijn dan weer mogelijk zodat er minder overgestapt hoeft te worden.
Keer op keer zie je dat de passagier dat niet wilt.
Niet meer overal aparte kaartsoorten.
Landelijk herkenbare OV bussen.
En zo zijn er nog wel een paar voordelen.

Camille Kreemers|04.11.21|16:36

Rijn-Waal wordt te groot, maar we gaan Berkel Dinkel ervoor aanpassen, hoe moet ik me dat indenken?
Rivierenland en Achterhoek hebben juist niks te maken met elkaar.

Stop Twente en deel van Achterhoek samen voor vermindering van overstappen en dan splits je De huidige concessie Nijmegen Arnhem. Dat kun je op basis va treindiensten doen.

Treinen uit Arnhem in concessie met afhankelijke bussen. Doe hetzelfde voor lijnen vanuit Zutphen.de lijnen rond Tiel en Nijmegen in een andere concessie.