extra treinen en bussen

Grand-Prix gekte: 330.000 fans moeten zonder auto naar Zandvoort

Max Verstappen rijdt langs een volle tribune supporters in Zandvoort. Foto: ANP/Remko de Waal.

Maar liefst 110 duizend bezoekers reizen dit weekend elke dag af naar Zandvoort om Max Verstappen en andere Formule 1-coureurs over het circuit te zien racen. Een enorme uitdaging om al deze mensen zonder opstoppingen in en uit Zandvoort te krijgen, en dan moet dat ook nog eens op een duurzame manier. Connexxion en NS spelen een cruciale rol in het verkeersnetwerk aankomend weekend.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

1 reactie op “Grand-Prix gekte: 330.000 fans moeten zonder auto naar Zandvoort”

Pat Rick|31.08.22|12:31

Stuk bezien vanuit de bus- en treinlobby. Maar het massavervoer kan eigenlijk goed gebeuren met metro (zoals steden als Londen, Parijs al laten zien): hoge frequentie, veel volume en flexibiliteit. Metro kan tot 5 maal de genoemde frequenties aan (1 keer per minuut), en dan nog meer dan sprinters en veel meer dan bussen. Het zou goed zijn om Zandvoort te verbinden met het metronet van A’dam, met de leerervaring van de Hoekse Lijn. Waarom kan de metro in Rotterdam wel tot het strand lopen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.