Busstation Hilversum

‘Coronacrisis legt grenzen van marktwerking pijnlijk bloot’

Foto Dylan

De zwakke plekken van het huidige OV-systeem worden blootgelegd door de coronacrisis. Er moet op een andere manier worden nagedacht over het aanbesteden van concessies, schrijven Evert Jan van de Mheen en Job Marskamp van CNV Vakmensen in hun eindejaarsblog voor OVPro.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie OVPro

4 reacties op “‘Coronacrisis legt grenzen van marktwerking pijnlijk bloot’”

Paul Lamote|30.12.20|09:41

Altijd draait het bij het OV maar om de belangen van het personeel.

Rik Spring|30.12.20|12:26

Fijn dat dit weer geroepen word door vakbondsbestuurders die niet veel verstand hebben van de OV wereld.

Cor de Vos|05.01.21|10:53

Het grote probleem is dat er steeds veel wordt geroepen door politici en mensen die VINDEN dat ze er verstand van hebben. OV-personeel in de uitvoering heeft vaak ook veel inzicht, soms meer dan mensen achter een bureau. Alleen daar kan je bedenken dat een buslijn recht moet zijn met zo min mogelijk haltes. Dat is echter wat treinen doen! Maar (bus)OV is een maatschappelijke voorziening die zoveel mogelijk mensen hoort te bedienen en niet alleen maar (mogelijke) gebruikers van een “vette lijn”.

Cor de Vos|05.01.21|10:58

Een ZE-wagen IN een woonwijk met 10 pass. is maatschappelijk net zo relevant als een spitslijn naar een werkgebied met 20 pass. Draagt ook bij aan de sociale veiligheid en aan de mobiliteit van mensen met een beperking. En het mag best, een keer rekening houden met elkaar; als die bus een keer extra stopt voor in/uitstappen en er dan 2 minten langer over doet. Juist de menselijke maat, de ontsluitende functie en het sociale aspect van het OV wordt er bij aanbestedingen steeds verder uitgesneden

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Coronacrisis legt grenzen van marktwerking pijnlijk bloot’ | OVPro.nl
Busstation Hilversum

‘Coronacrisis legt grenzen van marktwerking pijnlijk bloot’

Foto Dylan

De zwakke plekken van het huidige OV-systeem worden blootgelegd door de coronacrisis. Er moet op een andere manier worden nagedacht over het aanbesteden van concessies, schrijven Evert Jan van de Mheen en Job Marskamp van CNV Vakmensen in hun eindejaarsblog voor OVPro.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie OVPro

4 reacties op “‘Coronacrisis legt grenzen van marktwerking pijnlijk bloot’”

Paul Lamote|30.12.20|09:41

Altijd draait het bij het OV maar om de belangen van het personeel.

Rik Spring|30.12.20|12:26

Fijn dat dit weer geroepen word door vakbondsbestuurders die niet veel verstand hebben van de OV wereld.

Cor de Vos|05.01.21|10:53

Het grote probleem is dat er steeds veel wordt geroepen door politici en mensen die VINDEN dat ze er verstand van hebben. OV-personeel in de uitvoering heeft vaak ook veel inzicht, soms meer dan mensen achter een bureau. Alleen daar kan je bedenken dat een buslijn recht moet zijn met zo min mogelijk haltes. Dat is echter wat treinen doen! Maar (bus)OV is een maatschappelijke voorziening die zoveel mogelijk mensen hoort te bedienen en niet alleen maar (mogelijke) gebruikers van een “vette lijn”.

Cor de Vos|05.01.21|10:58

Een ZE-wagen IN een woonwijk met 10 pass. is maatschappelijk net zo relevant als een spitslijn naar een werkgebied met 20 pass. Draagt ook bij aan de sociale veiligheid en aan de mobiliteit van mensen met een beperking. En het mag best, een keer rekening houden met elkaar; als die bus een keer extra stopt voor in/uitstappen en er dan 2 minten langer over doet. Juist de menselijke maat, de ontsluitende functie en het sociale aspect van het OV wordt er bij aanbestedingen steeds verder uitgesneden

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.