OV Ombudsman: wacht niet te lang met opschalen van dienstregeling

Bushalte in Rotterdam Zuid
Bushalte in Rotterdam Zuid. Foto: ProMedia.

Zodra coronamaatregelen worden versoepeld, doen vervoerders er goed aan om direct te kijken of er mogelijkheden zijn om de dienstregeling op te schalen. Het baart de OV Ombudsman zorgen dat sommige vervoerders hebben aangekondigd pas medio 2021 te onderzoeken of aanpassingen mogelijk zijn. Nu er licht aan het einde van de tunnel is, vraagt de coronacrisis om een ‘dynamische en flexibele aanpak’, schrijft de ombudsman in zijn rapportage over het laatste kwartaal van 2020.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

1 reactie op “OV Ombudsman: wacht niet te lang met opschalen van dienstregeling”

Roel Sannes|02.02.21|16:33

Dat de onbudsman ov dit aangeeft is leuk maar niet voor de ov-bedrijven. Deze hebben al grof aan verdiensten verloren en krijgen dit niet zomaar weer terug. Als oud-buschauffeur(vòòr de corona uitbraak nog in dienst)heb ik alles bijgehouden en de passagiers aantallen zijn zò ver teruggelopen dat dit niet maar weer à la minuut beter wordt. Laten de ov-bedrijven met mate terug opschalen en goed kijken of het wel direct noodzakelijk is. Ik geloof hier niet in.