Kassa, ov-chipkaart, RET

RET: ‘Invoering OV-chipkaart dramatisch’

Ondanks de vele goede kanten is de invoering van de OV-chipkaart dramatisch geweest. Dat stelt RET-directeur Pedro Peters. De RET zou het niet erg vinden als de regie over de OV-Chipkaart in handen komt van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Trans Link Systems (TLS) die de kaart heeft ingevoerd, kampt met een schuld van 130 miljoen euro.

Vanwege die schuld moeten reizigers en vervoerders per tansactie nu meer betalen en dat gaat zelfs voor de RET als aandeelhouder te ver. “Wij zijn aandeelhouder, maar ook klant. Als klant zijn wij zeker niet tevreden”, stelt Peters in een gesprek met NU.nl

Hij is tevreden hoe het systeem boven verwachting functioneert tegen zwartrijders. “De kaart is goed, maar de invoering ervan is dramatisch geweest.”

Scepter

Net als andere als andere aandeelhouders HTM en GVB maakt het de RET niet uit wie nu de scepter zwaait over de OV-chipkaart: “Het maakt mij echt niet uit wie het aanstuurt, en ik hoef zeker niet per se aandeelhouder te zijn. Wij zijn vervoerder”, vertelt Peters.

“Ik vind het prima om dat op te geven. Maar ik wil dan wel de investering terug. Dat kan nu zijn, maar ook over vijf of tien jaar. Als ik mijn geld maar terug krijg.”

Onderzoek

De betrokken partijen wachten nu op een onderzoek dat minister Schultz heeft ingesteld. Hierin wordt gekeken hoe de structuur rondom de OV-chipkaart kan worden verbeterd.

 

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

RET: ‘Invoering OV-chipkaart dramatisch’ | OVPro.nl
Kassa, ov-chipkaart, RET

RET: ‘Invoering OV-chipkaart dramatisch’

Ondanks de vele goede kanten is de invoering van de OV-chipkaart dramatisch geweest. Dat stelt RET-directeur Pedro Peters. De RET zou het niet erg vinden als de regie over de OV-Chipkaart in handen komt van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Trans Link Systems (TLS) die de kaart heeft ingevoerd, kampt met een schuld van 130 miljoen euro.

Vanwege die schuld moeten reizigers en vervoerders per tansactie nu meer betalen en dat gaat zelfs voor de RET als aandeelhouder te ver. “Wij zijn aandeelhouder, maar ook klant. Als klant zijn wij zeker niet tevreden”, stelt Peters in een gesprek met NU.nl

Hij is tevreden hoe het systeem boven verwachting functioneert tegen zwartrijders. “De kaart is goed, maar de invoering ervan is dramatisch geweest.”

Scepter

Net als andere als andere aandeelhouders HTM en GVB maakt het de RET niet uit wie nu de scepter zwaait over de OV-chipkaart: “Het maakt mij echt niet uit wie het aanstuurt, en ik hoef zeker niet per se aandeelhouder te zijn. Wij zijn vervoerder”, vertelt Peters.

“Ik vind het prima om dat op te geven. Maar ik wil dan wel de investering terug. Dat kan nu zijn, maar ook over vijf of tien jaar. Als ik mijn geld maar terug krijg.”

Onderzoek

De betrokken partijen wachten nu op een onderzoek dat minister Schultz heeft ingesteld. Hierin wordt gekeken hoe de structuur rondom de OV-chipkaart kan worden verbeterd.

 

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.