Reizigers klagen over verhoging ov-tarieven

Reizigers met het openbaar vervoer klagen vooral over prijsverhogingen. In het eerste kwartaal van dit jaar telde het OV loket 2222 klachten. In dezelfde periode vorig jaar waren dat er 1446.

Het OV loket is de ombudsman voor het openbaar vervoer waar de klachten binnenkomen van reizigers. De meeste klachten kreeg het OV loket binnen over de hogere tarieven.

Tarieven

Zo kregen reizigers met bus, tram en metro in Amsterdam te maken met tariefsverhogingen tot 30 procent.

Een ander probleem voor veel reizigers is de introductie van het nieuwe sterabonnement. Dit was volgens de ombudsman slecht voorbereid.

Problemen

Er zijn regio’s waar dit abonnement alleen nog digitaal via de ov-chip geldig is, maar in andere regio’s kan nog steeds met het papieren abonnement worden gereisd. Wie over de regiogrenzen reist, wordt hierdoor met problemen geconfronteerd.

Over het algemeen zijn reizigers best bereid meer te betalen voor het openbaar vervoer als daarmee de kwaliteit en de service ook toeneemt, stelt de ombudsman.

Auteur: admin

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.