RET verkozen tot meest klantvriendelijke vervoerder

Reizigers bij RET in metro (Foto: R. Keus)
Foto: R. Keus, via RET

Stadsvervoerder RET heeft vorige week een prijs in ontvangst mogen nemen voor het meest klantvriendelijke openbaar vervoerbedrijf in Nederland. Deze titel kreeg de vervoerder tijdens de Customer First Awards, een initiatief van CustomerFirst, Stichting NCCA en SAMR. RET won hier een van de brancheprijzen.

De prijs werd uitgereikt aan algemeen directeur Maurice Unck en manager Veiligheid Beatrix Lourens. Het is voor het eerst dat er een ook prijs werd uitgereikt aan het meest klantvriendelijke bedrijf in de categorie openbaar vervoer.

Klantvriendelijkheid in de sector

De Rotterdamse stadsvervoerder werd het beste beoordeeld, op de voet gevolgd door HTM en Connexxion, die tweede en derde werden. Vooral de medewerkers van RET hebben bijgedragen aan deze prijs, meent Unck. “Onze medewerkers zetten zich iedere dag in om het zo goed mogelijk te doen voor onze reizigers. Oprechte betrokkenheid, beloftes nakomen en servicegerichtheid worden gewaardeerd door onze reizigers.”

De RET werd verkozen tot meeste klantvriendelijke vervoerder na een onderzoek van SAMR Marktvinders onder meer dan 50.000 panelleden. Bedrijven konden hiervoor zelf geen stemmen werven of klanten oproepen om te stemmen. Volgens de organisatie wordt er ‘wel eens flink geklaagd over de OV-branche, maar wordt er ook hard gewerkt aan klantvriendelijkheid’.

Auteur: Inge Jacobs

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.