Connexxion-directeuren Schmeink en Van Eijndhoven vertrekken

Bart Schmeink, Connexxion

Algemeen directeur Bart Schmeink en directeur OV Eric van Eijndhoven verlaten begin 2019 vervoerder Transdev Nederland. Het is nog niet bekend door wie zij zullen worden opgevolgd. Schmeink en Van Eijndhoven hebben allebei ongeveer vijf jaar bij de vervoerder gewerkt.

“Ik kijk terug op vijf hele mooie jaren bij dit prachtige bedrijf”, aldus Schmeink. Hij is momenteel eindverantwoordelijk voor Transdev Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland en tevens lid van het executive committee van de Transdev Group. Van Eijndhoven is al enkele jaren Managing Director van Connexxion Openbaar Vervoer.

Elektrische busvloot

Schmeink: “We bevinden ons nu in een betere positie dan toen ik begon in 2014. De orderportefeuille van ons openbaar vervoer bedrijf is nu goed gevuld met concessies die nog jaren voor de boeg hebben.” Hij stelt bovendien dat onder zijn leiderschap veel innovaties zijn gerealiseerd, zoals de grootste elektrische busvloot in Europa en een vraaggestuurd OV-systeem.

“Veel van wat we wilden bereiken is gerealiseerd”, stelt ook Van Eijndhoven. “Ik ben trots op de verantwoordelijkheid die we hebben genomen ten aanzien van de klimaatdoelstellingen. Dit door de grootschalige introductie van zero-emissie voertuigen.”

Beide directeur worden bedankt voor hun inspanning door de Raad van Commissarissen van Transdev Nederland. Volgens de raadsvoorzitter was het een genoegen om met hen samen te werken. Nu wordt samen met het moederbedrijf Transdev Group nagedacht over een opvolger.

Auteur: Inge Jacobs

8 reacties op “Connexxion-directeuren Schmeink en Van Eijndhoven vertrekken”

A. Azzouzi|31.12.18|00:57

Hierbij een reactie van een gewone Connexxion Chauffeur:
volgens mij is het tegendeel bewezen, Bart was een bijzondere directeur, hij toonde grote betrokkenheid bij het succes van Connexxion,hij heeft in korte tijd vele innovaties gerealiseerd. Hij is een succesvolle directeur met visie, creativiteit en doorzettingsvermogen. Ik heb bewondering voor zijn intelligentie,voor mij was het een genoegen om hem te ontmoeten en te leren kennen. Ik ben hem ontzettend dankbaar voor zijn hulp en inspiratie.

Vooral dat vraaggestuurd OV, wát een afknapper. Op Texel weet niemand meer hoe hij ergens op tijd moet aan- of wegkomen. Maar onze malle Texelhopper doet op OV- en overheidscongressen nog steeds de ronde als een succesverhaal. Wat Connexxion onder de vertrekkend directeur bewezen heeft is dat beursgenoteerde bedrijven niet in aanmerking horen te komen voor overheidssubsidies. Die worden nl. gebruikt om aandeelhouders te kietelen ipv OV-behoeftigen de diensten te bieden die ze nodig hebben.

Vooral dat vraaggestuurd OV, wát een afknapper. Op Texel weet niemand meer hoe hij ergens op tijd moet aan- of wegkomen. Maar onze malle Texelhopper doet op OV- en overheidscongressen nog steeds de ronde als een succesverhaal. Wat Connexxion onder Schmeink bewezen heeft is dat bedrijven met aandeelhouders niet in aanmerking horen te komen voor overheidssubsidies (belastinggeld). Die worden nl. gebruikt om aandeelhouders te kietelen ipv OV-behoeftigen de diensten te bieden die ze nodig hebben.

Chaos Transdev|09.12.18|01:29

Wat heeft deze man gedaan voor het bedrijf?
Veel te dure verhuizing…verders…heelveel concessies verloren….dure managers indienst genomen…arrogante en starre houding tijdens CAO onderhandeling financiële en imago schade toegebracht. Schmeink en zijn vriend van Eijndhovem gaan weg en laten een stuurloos bedrijf achter,een zonder visie of strategie. Dit bedrijf verdient een Nederlandse CEO die hart heeft voor de medewerkers en mensen kan motiveren om het beste uit hun zelf te halen

Chaos Transdev|08.12.18|21:40

Wellicht dat het vanaf nu goed gaat met Connexxion!

Jan Hoog|08.12.18|20:19

Ja zo n prachtig bedrijf dat de nieuwe rijpakketten afgekeurd zijn omdat dit prachtige bedrijf hun beloftes niet nakomen.

Jan Hoog|08.12.18|20:15

Ja zo n prachtig bedrijf dat de nieuwe rijpakketten afgekeurd zijn omdat dat prachtige management hun beloftes niet nakomen.

Wim de Leeuw|08.12.18|00:57

Nu Consolid er ook nog helemaal uitgooien, krijgen we misschien menselijke contracten waarvan je een gezin van kan onderhouden en geen 0 uren shit zoals nu.