Nieuwe elektrische Ebusco 2.2 van Connexxion (bron: Ebusco)

Connexxion verkozen tot meest klantvriendelijke vervoerder

Connexxion is dit jaar uitgeroepen tot het meest klantvriendelijkste openbaar vervoerbedrijf in Nederland. De dochteronderneming van Transdev behaalde een gemiddelde score van 7,16 en bleef daarmee Arriva en NS met een klein verschil voor (7,12). De gehele OV-branche scoorde met gemiddeld 6,97 iets hoger dan vorig jaar.

Transdev-directeur Pier Eringa: “Wij zijn hartstikke blij met deze prijs. We doen dit met z’n allen, niet alleen onze buschauffeurs maar ook alle mensen achter de schermen die het mogelijk maken dat chauffeurs hun werk goed kunnen uitvoeren. De chauffeur is het visitekaartje voor de reiziger. Hij of zij maakt daarin het verschil. Chauffeurs leven weer op nu de voordeuren van onze bussen open zijn. Zij kunnen nu weer echt contact maken met reizigers. De eerste prijs winnen is niet eenvoudig, we gaan er alles aan doen om ook de klantvriendelijkste te blijven.”

Onafhankelijk onderzoek

De publieksprijs werd voor de derde keer uitgereikt in de categorie openbaar vervoer. Iedere vervoerder doet automatisch mee; bedrijven kunnen zich niet aanmelden of klanten laten stemmen. De winnaar wordt bepaald op basis van continu en onafhankelijk onderzoek onder circa 7.500 consumenten, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse. Daarbij ligt de focus op naar positieve klantervaringen. Belangrijke waarden hierbij zijn beloftes nakomen, bereikbaarheid, fouten oplossen en vriendelijk personeel.

Het was de eerste keer dat Connexxion met de prijs aan de haal ging. Vorig jaar werd HTM uitgeroepen tot meest klantvriendelijke vervoerder, in 2018 ging die eer naar RET.

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.