HTM-bus met nieuwe wervingscampagne. Foto: HTM
arbeiderstekort

HTM start wervingscampagne voor nieuwe medewerkers

De personeelscrisis treft ook HTM. Het Haagse vervoersbedrijf start daarom de campagne ‘Stap in de leukste baan van Den Haag’. Een jaar lang rijdt HTM met speciaal bestickerde voertuigen rond met daarop trotse medewerkers van het vervoersbedrijf.

Het bedrijf hoopt met de wervingscampagne meer medewerkers aan te trekken. Onlangs maakte HTM afspraken met de vakbonden om de werkdruk te verlagen. Een van de maatregelen om dat te bereiken is 145 nieuwe medewerkers aannemen in 2023.

HTM vakschool

HTM heeft een eigen vakschool die medewerkers opleidt. Het gaat om opleidingen als boa-controleur OV, trambestuurder, buschauffeur, OV-steward en leerling monteurs mechatronica.

HTM is bevoegd als rijschool voor het D-rijbewijs dat je nodig hebt om een bus te mogen rijden. Daarnaast zorgt de vakschool ervoor dat huidige medewerkers gekwalificeerd blijven om hun functie te mogen blijven uitoefenen. Om als monteur aan de slag te kunnen bij HTM voor bijvoorbeeld het onderhoud van voertuigen en rails is er specifieke vakkennis nodig. Ook die opleidingen worden door de eigen HTM Vakschool gegeven.

Wervingsfilms

Naast voertuigen volplakken met stickers zet HTM ook wervingsfilms in. Het vervoersbedrijf lanceert vier nieuwe wervingsfilms waarin HTM’ers figureren in hun eigen functie van monteur en project engineer. Daarnaast zijn er eerder al filmpjes gemaakt voor de functies van trambestuurder, buschauffeur en boa-controleur.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.