Metrostation Noord/Zuidlijn Vijzelgracht

‘Groeifonds dreigt ten onrechte gaten uit Mobiliteitsfonds te dichten’

Foto inge

De miljarden die vanuit het Nationaal Groeifonds zijn toegekend aan OV-projecten zouden daar eigenlijk niet vandaan moeten komen. Het kabinet is aan het doel van het Groeifonds voorbij gegaan, omdat er te weinig geld beschikbaar is vanuit de reguliere begroting. Dat stelt de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli).

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

3 reacties op “‘Groeifonds dreigt ten onrechte gaten uit Mobiliteitsfonds te dichten’”

Pat Rick|14.10.21|13:09

Jammer dat een goed idee als een Groeifonds om Nederland vooruit te helpen eigenlijk om zeep werd geholpen. Het is te klein waardoor er onnodig veel discussies om de allocatie ontstaan

Project van Programma Hoogfrequent Spoor is per definitie gewoon capaciteitsuitbreiding en hoort eigenlijk niet thuis in het fonds. Ongelooflijk dat Zuid-Holland als rijkste provincie hier de andere echte kansen voor kwantitatieve vooruitgang ontneemt en laat betalen. Spoorverdubbeling zou er toch zijn gekomen

Pat Rick|14.10.21|13:16

Uitbouwen van de Amsterdamse metro moet WEL kunnen. Als social innovation om een autoloze lifestyle te realiseren. Het verbetert ook de luchtkwaliteit+verkeersveiligheid en verminder hinder +files+uitstoot. Eigenlijk dus een no-brainer, waarop alleen de gierigste boekhouders op tegen kunnen zijn.

Dus moeten er ook metrolijnen komen naar Zaanstad, Almere en Zandvoort. De regio loopt anders vast. Kijk hoe steden als Stockholm en Vancouver met evenveel inwoners, meer metro en minder files hebben.

Pat Rick|14.10.21|13:29

En het echte innovatieve, kwalitatieve project, de brainport-lijn krijgt maar een fooi. En waarschijnlijk gaat vervoer wel de kant op van autonome pods. Maar de Randstad heeft het meeste geld naar zich toe weten te halen, zoals het Dagblad van het Noorden al concludeerde. Zo is het old-boys netwerk nog bepalend voor de verdeling van gelden.

Tijd voor een groter groeifonds, obv betere criteria en minder op netwerk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Groeifonds dreigt ten onrechte gaten uit Mobiliteitsfonds te dichten’ | OVPro.nl
Metrostation Noord/Zuidlijn Vijzelgracht

‘Groeifonds dreigt ten onrechte gaten uit Mobiliteitsfonds te dichten’

Foto inge

De miljarden die vanuit het Nationaal Groeifonds zijn toegekend aan OV-projecten zouden daar eigenlijk niet vandaan moeten komen. Het kabinet is aan het doel van het Groeifonds voorbij gegaan, omdat er te weinig geld beschikbaar is vanuit de reguliere begroting. Dat stelt de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli).

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

3 reacties op “‘Groeifonds dreigt ten onrechte gaten uit Mobiliteitsfonds te dichten’”

Pat Rick|14.10.21|13:09

Jammer dat een goed idee als een Groeifonds om Nederland vooruit te helpen eigenlijk om zeep werd geholpen. Het is te klein waardoor er onnodig veel discussies om de allocatie ontstaan

Project van Programma Hoogfrequent Spoor is per definitie gewoon capaciteitsuitbreiding en hoort eigenlijk niet thuis in het fonds. Ongelooflijk dat Zuid-Holland als rijkste provincie hier de andere echte kansen voor kwantitatieve vooruitgang ontneemt en laat betalen. Spoorverdubbeling zou er toch zijn gekomen

Pat Rick|14.10.21|13:16

Uitbouwen van de Amsterdamse metro moet WEL kunnen. Als social innovation om een autoloze lifestyle te realiseren. Het verbetert ook de luchtkwaliteit+verkeersveiligheid en verminder hinder +files+uitstoot. Eigenlijk dus een no-brainer, waarop alleen de gierigste boekhouders op tegen kunnen zijn.

Dus moeten er ook metrolijnen komen naar Zaanstad, Almere en Zandvoort. De regio loopt anders vast. Kijk hoe steden als Stockholm en Vancouver met evenveel inwoners, meer metro en minder files hebben.

Pat Rick|14.10.21|13:29

En het echte innovatieve, kwalitatieve project, de brainport-lijn krijgt maar een fooi. En waarschijnlijk gaat vervoer wel de kant op van autonome pods. Maar de Randstad heeft het meeste geld naar zich toe weten te halen, zoals het Dagblad van het Noorden al concludeerde. Zo is het old-boys netwerk nog bepalend voor de verdeling van gelden.

Tijd voor een groter groeifonds, obv betere criteria en minder op netwerk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.