
‘Structurele problemen teisteren nieuw metrosysteem Amsterdam’
Nederland, Amsterdam, 13 september 2012. Aanleg Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse Metro. Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer van de gemeente Amsterdam en ALSTOM presenteren de nieuwe metro van Amsterdam door een proefrit met de gloednieuwe M5 metro 13 september. Tussenstop voor fotoshoot op metrostation Kraaiennest. The City of Amsterdam is building a new subway (underground) line. […]
De aanhoudende metrostoringen sinds de ingebruikname van het nieuwe beveiligingssysteem CBTC lijken voorlopig niet oplosbaar. De oudere metrostellen uit de jaren negentig zijn eigenlijk niet geschikt om te rijden onder het nieuwe systeem, hoewel ze hier wel voor omgebouwd zijn. Met dwangremmingen, vertragingen en onveilige situaties als gevolg, blijkt uit gesprekken tussen AT5 en betrokken GVB-personeel.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.