Metro M5, GVB, Amsterdam, Alstom (foto: GVB Verbindt)
werkzaamheden

Metrohalte op station Amsterdam Zuid weer opgebouwd

Nederland, Amsterdam, 13 september 2012.

Eerder deze week is metrohalte op station Amsterdam Zuid weer opgebouwd. Vanwege de vernieuwing van de Minervapassage, die hoger en breder wordt, moest het metrospoor en de halte op de schop.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Nick Augusteijn

5 reacties op “Metrohalte op station Amsterdam Zuid weer opgebouwd”

Pat Rick|05.08.22|17:28

Laat A’dam zuid het OV-knooppunt van de METROpoolregio worden, met doortrekken N/Z-lijn tot Hoofddorp, metro naar Zaandam, IJmeerlijn, metro als nieuwe Blauwe tram naar Haarlem/Zandvoort (met leerpunten van HoekseLijn) en HSL-station.

Door een hoogfrequent, hoogwaardig en snel OV-netwerk obv metro, kunnen files/geluids/stikstofproblemen op de A4/A9/A10, A7/A8 en A1/A6 worden aangepakt (ook schone luchtakkoord). Kijk hoe steden als Vancouver en Stockholm dit doen (zelfde aantal inwoners als MRA)

TVwierden Wierden|07.08.22|11:10

Amsterdam zuid met 6 perrons voor de treinen. Zijn veel te weinig perrons.

Ik was een tijd geleden nog op een nieuw HSL treinstation in Hangzhou. Dit station heeft 27 (doorgaande) sporen/perrons.

Station München heeft 31 perrons en Grand Central in NY heeft 67 perrons.

Pat Rick|08.08.22|15:36

@TVwierden Wierden: in Nederland denken we dus niet groot, want zelfs Utrecht CS heeft er minder. Dus moeten treinen maar kort halteren. Oplossing voor Zuid is om het hoofdspoor vooral te gebruiken voor HSL/Internationaal en IC, terwijl de regio wordt bediend door metro, wat ook operationeel goedkoper is. Kijk eens hoe ze dit in vergelijkbare METROpolen (qua innwoneraantal) doen zoals Stockholm, Vancouver: daar wordt het metronet langzaam maar gestaag uitgebouwd (en geen hap-snap oplossingen)

TVwierden Wierden|10.08.22|13:32

@Pat rick,
Het probleem zit er in het verschil tussen Intercity en Internationale treinen.

Vertrek je b.v. Van Amsterdam CS naar Nijmegen en je trein heeft een flinke vertraging dan neem je 10 minuten later de trein naar Eindhoven en stapt in Utrecht over. Wacht daarna nog 10 minuten komt er een trein naar Nijmegen waar je mee kunt reizen. Jouw perron loopt snel leeg.

TVwierden Wierden|10.08.22|13:36

@Pat rick,Vertrek je straks van Amsterdam-Z naar London dan krijg je een heel ander verhaal. Jouw trein naar London heeft 30 minuten vertraging. Er gaan 900 reizigers in een Eurostar. Al deze reigers blijven op het perron wachten. De volgende trein op jouw perron is de trein naar Parijs en die vertrekt 10 min later dan de trein naar London. Helaas heeft deze trein ook 30 min vertraging. Weer 900 reiz. met koffers die wachten.Daarna komt mijn trein naar Breda op dat zelfde perron. Perron is vol.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Metrohalte op station Amsterdam Zuid weer opgebouwd | OVPro.nl
Metro M5, GVB, Amsterdam, Alstom (foto: GVB Verbindt)
werkzaamheden

Metrohalte op station Amsterdam Zuid weer opgebouwd

Nederland, Amsterdam, 13 september 2012.

Eerder deze week is metrohalte op station Amsterdam Zuid weer opgebouwd. Vanwege de vernieuwing van de Minervapassage, die hoger en breder wordt, moest het metrospoor en de halte op de schop.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Nick Augusteijn

5 reacties op “Metrohalte op station Amsterdam Zuid weer opgebouwd”

Pat Rick|05.08.22|17:28

Laat A’dam zuid het OV-knooppunt van de METROpoolregio worden, met doortrekken N/Z-lijn tot Hoofddorp, metro naar Zaandam, IJmeerlijn, metro als nieuwe Blauwe tram naar Haarlem/Zandvoort (met leerpunten van HoekseLijn) en HSL-station.

Door een hoogfrequent, hoogwaardig en snel OV-netwerk obv metro, kunnen files/geluids/stikstofproblemen op de A4/A9/A10, A7/A8 en A1/A6 worden aangepakt (ook schone luchtakkoord). Kijk hoe steden als Vancouver en Stockholm dit doen (zelfde aantal inwoners als MRA)

TVwierden Wierden|07.08.22|11:10

Amsterdam zuid met 6 perrons voor de treinen. Zijn veel te weinig perrons.

Ik was een tijd geleden nog op een nieuw HSL treinstation in Hangzhou. Dit station heeft 27 (doorgaande) sporen/perrons.

Station München heeft 31 perrons en Grand Central in NY heeft 67 perrons.

Pat Rick|08.08.22|15:36

@TVwierden Wierden: in Nederland denken we dus niet groot, want zelfs Utrecht CS heeft er minder. Dus moeten treinen maar kort halteren. Oplossing voor Zuid is om het hoofdspoor vooral te gebruiken voor HSL/Internationaal en IC, terwijl de regio wordt bediend door metro, wat ook operationeel goedkoper is. Kijk eens hoe ze dit in vergelijkbare METROpolen (qua innwoneraantal) doen zoals Stockholm, Vancouver: daar wordt het metronet langzaam maar gestaag uitgebouwd (en geen hap-snap oplossingen)

TVwierden Wierden|10.08.22|13:32

@Pat rick,
Het probleem zit er in het verschil tussen Intercity en Internationale treinen.

Vertrek je b.v. Van Amsterdam CS naar Nijmegen en je trein heeft een flinke vertraging dan neem je 10 minuten later de trein naar Eindhoven en stapt in Utrecht over. Wacht daarna nog 10 minuten komt er een trein naar Nijmegen waar je mee kunt reizen. Jouw perron loopt snel leeg.

TVwierden Wierden|10.08.22|13:36

@Pat rick,Vertrek je straks van Amsterdam-Z naar London dan krijg je een heel ander verhaal. Jouw trein naar London heeft 30 minuten vertraging. Er gaan 900 reizigers in een Eurostar. Al deze reigers blijven op het perron wachten. De volgende trein op jouw perron is de trein naar Parijs en die vertrekt 10 min later dan de trein naar London. Helaas heeft deze trein ook 30 min vertraging. Weer 900 reiz. met koffers die wachten.Daarna komt mijn trein naar Breda op dat zelfde perron. Perron is vol.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.