RET tevreden

Nieuwe brug over de Maas noodzakelijk voor Rotterdams OV-netwerk

Erasmusbrug in Rotterdam een van de OV-knelpunten. Foto: Pixabay.

Het openbaar vervoer in Rotterdam slibt dicht. Uit een MIRT-onderzoek blijkt dat er zonder ingrijpen al voor 2030 grote knelpunten bij de tramlijnen op de Erasmusbrug en in de binnenstad ontstaan. Ook de bezetting in de metrolijnen ligt boven de maximale capaciteit. Met de enorme woningbouwambities in Rotterdam komen daar nog meer reizigers bij. Een nieuwe, snelle en hoogwaardige OV-verbinding is noodzakelijk. En die komt er met de nieuwe brug die de oevers van de Nieuwe Maas met elkaar moet verbinden.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

1 reactie op “Nieuwe brug over de Maas noodzakelijk voor Rotterdams OV-netwerk”

Justin Somohardjo|02.10.22|17:29

Had gewoon een tunnel moeten worden voor langzaam verkeer en een metroverbinding. Later had er eventueel een beperkte auto weg 2×1 rijbaan kunnen komen. Nu gaan ze een brug voor langzaam verkeer, de auto en tramlijn aanleggen waar niemand voor heeft gevraagd. De tram heeft een beperkte capaciteit waar je na 5 jaar alweer een investering moet in doen. Terwijl deze voorgestelde metrolijn tenminste tot aan 2050 de reizigers kan opvangen en op den duur kan worden uitgebouwd. Een gemiste kans…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe brug over de Maas noodzakelijk voor Rotterdams OV-netwerk | OVPro.nl