OV Ombudsman vraagt compensatie voor niet gebruikte abonnementen

Informatieborden van NS over corona
Bron: NS

Volgens de OV Ombudsman zijn veel reizigers financieel gedupeerd omdat ze tijdens de coronacrisis hun abonnement hebben aangehouden, terwijl ze niet met het OV reisden. De ombudsman vraagt dan ook aan de vervoerders dat zij die reizigers een compensatie bieden. Dit staat in de tweede kwartaalrapportage van 2020.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “OV Ombudsman vraagt compensatie voor niet gebruikte abonnementen”

Annemarie Eijkelenboom|28.07.20|22:58

Ook de 3 mnaanden verlenging voor studenten is niet zoals het hoort. 3 maanden niet gereisd ivm corona. wel betaald en dan blijkt dat je volgend jaar ingeschreven moet staan anders krijg je geen 3 maanden verlenging. maar dan heb je gewoon ov. studenten die niet meer studeren hebben ook recht op 3 maanden extra. hopelijk gaat de ombudsman dit aanpakken.

Wiebe Goossen|28.07.20|13:31

Mee eens! Velen hebben hun abonnement niet of niet ten volle kunnen benutten door de opgelegde reisrestricties. Reizigers die slechts voor hun plezier uitstapjes wilden maken waren hierdoor zwaar de sigaar en zijn hierdoor financieel extra ‘gepakt’!