Buschauffeur Keolis (foto: Keolis)

Keolis stijgt opnieuw trede op Prestatieladder Socialer Ondernemen

Keolis is op de Prestatieladder Sociaal Ondernemen (PSO) geklommen naar het een-na-hoogste niveau. Het is de tweede keer in twee jaar tijd dat de vervoerder een trede is gestegen. De normeringen worden gegeven aan organisaties die zich bovengemiddeld richten op de participatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt.

Yvonne van Wilpe, HR-manager bij Keolis: “We werken vanuit het motto ‘Iedereen telt mee.’ In al onze regio’s werken we hier actief aan. We creëren bewust meer banen voor bestaande functies, maar ook nieuwe functies voor mensen die moeite hebben om een baan te vinden. Zoals een project waarin we statushouders opleiden tot buschauffeur en medewerkers opleiden in de clean teams. Daarnaast bieden we stageplaatsen aan en kopen we bewust in bij andere PSO-gecertificeerde organisaties.”

Vier niveaus

De PSO kent vier verschillende prestatieniveaus: de aspirant-status en trede 1 tot en met 3. Keolis heeft nu de tweede trede bereikt, wat betekent dat de vervoerder ruim bovengemiddeld presteert. Dit bleek uit een steekproef en diverse gesprekken tijdens een audit die eind april plaatsvond.

De hogere normering laat volgens Keolis zien dat de gerichte ambitie zich uitbetaalt. Van Wilpe: “Keolis heeft een belangrijke rol bij het invullen van vacatures op de arbeidsmarkt. Wij willen in alle lagen van onze organisatie een afspiegeling van die maatschappij zijn en blijven. Het inzetten van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt past daarbij. Dat we hier succes mee hebben, geeft veel voldoening.”

Binnen de OV-sector staan ook Arriva en EBS op trede 2 van de PSO-ladder. Connexxion, Hermes en Qbuzz zijn terug te vinden op de eerste trede.

Lees ook: Keolis biedt werkgelegenheid aan kwetsbare groepen

Auteur: Dylan Metselaar

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Keolis stijgt opnieuw trede op Prestatieladder Socialer Ondernemen | OVPro.nl
Buschauffeur Keolis (foto: Keolis)

Keolis stijgt opnieuw trede op Prestatieladder Socialer Ondernemen

Keolis is op de Prestatieladder Sociaal Ondernemen (PSO) geklommen naar het een-na-hoogste niveau. Het is de tweede keer in twee jaar tijd dat de vervoerder een trede is gestegen. De normeringen worden gegeven aan organisaties die zich bovengemiddeld richten op de participatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt.

Yvonne van Wilpe, HR-manager bij Keolis: “We werken vanuit het motto ‘Iedereen telt mee.’ In al onze regio’s werken we hier actief aan. We creëren bewust meer banen voor bestaande functies, maar ook nieuwe functies voor mensen die moeite hebben om een baan te vinden. Zoals een project waarin we statushouders opleiden tot buschauffeur en medewerkers opleiden in de clean teams. Daarnaast bieden we stageplaatsen aan en kopen we bewust in bij andere PSO-gecertificeerde organisaties.”

Vier niveaus

De PSO kent vier verschillende prestatieniveaus: de aspirant-status en trede 1 tot en met 3. Keolis heeft nu de tweede trede bereikt, wat betekent dat de vervoerder ruim bovengemiddeld presteert. Dit bleek uit een steekproef en diverse gesprekken tijdens een audit die eind april plaatsvond.

De hogere normering laat volgens Keolis zien dat de gerichte ambitie zich uitbetaalt. Van Wilpe: “Keolis heeft een belangrijke rol bij het invullen van vacatures op de arbeidsmarkt. Wij willen in alle lagen van onze organisatie een afspiegeling van die maatschappij zijn en blijven. Het inzetten van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt past daarbij. Dat we hier succes mee hebben, geeft veel voldoening.”

Binnen de OV-sector staan ook Arriva en EBS op trede 2 van de PSO-ladder. Connexxion, Hermes en Qbuzz zijn terug te vinden op de eerste trede.

Lees ook: Keolis biedt werkgelegenheid aan kwetsbare groepen

Auteur: Dylan Metselaar

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.