
Hoe kan het nieuwe aanbesteden eruit gaan zien?
Foto: Inge
Zonder zekerheid over de ontwikkeling van reizigersaantallen is het risico voor vervoerders om in te schrijven voor nieuwe concessies simpelweg te groot. Om toch weer zo snel mogelijk te kunnen aanbesteden, worden alternatieve aanbestedingswijzen onderzocht. Dat blijkt uit een marktverkenning die is uitgevoerd in opdracht van CROW-KpVV en DOVA.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
komen we nu zo langzamerhand niet bij de eigendomkwestie? Is het niet handiger? het materieel en onderdak ( weer) bij de overheid/gemeente/provincie te leggen, zodat duidelijke is voor de inschrijvers met welk materieel er gereden wordt zodat bij overgang van de ene naar de andere concessiehouder verspilling van materieel doordat steeds maar nieuwe bussen moeten worden aangeschaft wordt vermeden.
Nieuw materieel tijdens de concessie kan met de onder andere de concessiehouder worden afgestemd.