Opinie

‘Zó weren we malafide taxichauffeurs uit Amsterdam’

Marcel Bakker TCA
Bron: Marcel Bakker

De gemeente Amsterdam probeert het straattaxivervoer op verschillende manieren te reguleren. Maar worden de problemen op de Amsterdamse taximarkt hiermee wel opgelost? Volgens Marcel Bakker, operationeel directeur bij TCA, hebben malafide taxichauffeurs nog vrij spel in de stad. In een blog legt hij uit hoe zij volgens hem geweerd moeten worden. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

10 reacties op “‘Zó weren we malafide taxichauffeurs uit Amsterdam’”

Jaco van Dulken|04.09.21|17:21

Wat is het toch een groot succes die taxi deregulering van 2000. Het is precies geworden wat wij in 1999 al hadden voorspeld. Maak er eerst een kolleresooi van en ga dan je kolleresooi proberen te reguleren. Echt lachen die bestuurders die het allemaal zo goed weten. Wat is het volgende? CO2 misschien? Eerst alle weilanden vol leggen met zonnepannelen zodat de koeien niet meer naar buiten kunnen, en dan vervolgens roepen dat de stallen te groot zijn. Fijn stelletje mensen die bestuurders.

Taxi Amsterdam|02.09.21|12:58

En mochten ze sommige TTO’s in leven willen houden dan moet het vrijwillig zijn om aan te sluiten bij zo een TTO en geen verplichting! Een TTO moet een aangeslotene wat te bieden heb zo lang dat niet het geval is mag het niet verplicht worden vind ik! Is toch eigenlijk hetzelfde dat als ik een snackbar open het toch ook niet verplicht onder de naam Febo moet? Precies! Heel krom dit systeem en het slaat al jaren nergens op. Tijd om er van te leren en tijd om met iets beters te komen!

Taxi Amsterdam|02.09.21|12:50

Opstapmarkt wil gaan bedienen. Neem de juiste mensen daarvoor aan vanuit de taxibranche, stel harde (kwaliteits) eisen aan chauffeurs, koppel het allemaal aan die ‘Amsterdamse taxivergunning’ en het zal beter worden dan het huidige beleid in ieder geval! Zoiets kan makkelijk in deze tijden en lijkt mij veel beter dan het huidige TTO (wan)beleid.

Taxi Amsterdam|02.09.21|12:45

Ook met het TTO systeem was de belofte dat malafide chauffeurs aangepakt zouden worden. De cijfers liggen er! Alles is bekend en duidelijk! Iedereen weet nu dat dat hele TTO systeem gewoon 1 grote flop is geweest. Omdat het al bekend is willen ze het nu anders doen. Heb al iets gehoord over dat je zonder trambaan ontheffing helemaal niet meer welkom bent in Amsterdam. Weet ook niet precies hoe of wat maar ze kunnen makkelijk 1 Amsterdamse vergunning verstrekken vanuit de gemeente voor als je de

Taxi Amsterdam|02.09.21|12:39

Zo is het ook @Peter, ik ben het met je eens. Alleen als je kijkt naar hoe dat Amsterdamse TTO systeem / beleid afgelopen jaren gewerkt heeft kunnen we concluderen dat het 1 grote flop is geweest. Kwaliteit niet verbeterd, standplaatsen verdwenen, geen werkgarantie bij de meeste TTO’S, kortom zij deden eigenlijk helemaal niks behalve sanctioneren en zakken vullen! En als je het dan idd hebt over de opstapmarkt dan kan je als gemeente toch ook een conclusie trekken over dit (TTO) wanbeleid?

Peter Gortenmulder|02.09.21|12:01

Mbt de malafide chauffeurs. Het begint al in de opleiding. Voorheen waren de eisen een stuk hoger. Hadden we respect voor elkaar En we hielden ons aan de regels. 1 van die regels was niet laden in de buurt van een standplaats. De klant werd naar de standplaats verwezen. Dit is niet meer. Het wordt alleen nog maar erger. Dus 1 centrale in Amsterdam met alle aangeslotene zodat er ook 1 aanspreekpunt is. Dit mbt de opstapmarkt.

Peter Gortenmulder|02.09.21|11:56

Ik ben bang dat de gemeente Amsterdam hier niets mee gaat doen. Heeft geen prioriteit. Amsterdam is bezig om het imago van wat Amsterdam had te veranderen in een zo groen en autovrije stad. Eens de metropool van de wereld en nu een vul dit zelf maar in. Ruim 15 jaar bij de TCA gereden met veel plezier. Dit even terzijde. De taximarkt is door de platform industrie verkloot (lees onze regering).Ik moet toegeven soms waren wij gewoon te duur. Nu rijden de meeste voor vaste tarieven.

Taxi Amsterdam|27.08.21|15:20

Daarvoor heb je dus geen TTO nodig! Genoeg (goedkopere) manieren / middelen in deze tijden! En als alternatief voor dit schandalige TTO systeem / wanbeleid kan misschien een vergunning vanuit de gemeente Amsterdam een betere oplossing zijn.

Taxi Amsterdam|27.08.21|14:48

Verdwenen er standplaatsen Terwijl er een flinke toename was van taxi’s. Waar waren de TTO’s toen? Te druk met zakken vullen? Vroeger was er niks mis met een eigen daklicht. Je had een P nummer dat zichtbaar in je taxi moest zijn voor de consument en daar werd echt wel op gecontroleerd door de ILT. Dus al die verhalen dat taxi’s met een normaal taxi bord zonder TTO niet te traceren zijn is onzin. Zeker in deze (digitale) tijden zijn er genoeg manieren om taxi’s te herkennen of te traceren.

Taxi Amsterdam|27.08.21|14:37

Zo te lezen wordt er eindelijk een keer geluisterd naar ervaren mensen uit het vak. Iedereen weet ook inmiddels dat dat hele TTO systeem niet werkt. De meeste TTO’S in Amsterdam bieden ook helemaal geen werkgarantie aan. Het enigste wat ze doen is zakken vullen en sanctioneren maar daadwerkelijk de belangen behartigen van de aangeslotenen zoals ook beloofd was ho maar! Aangeslotenen voelen zich daardoor erg genaaid. Sinds de invoering van de TTO in Amsterdam liepen de kosten steeds meer op en