Flink aantal taxichauffeurs beboet bij speciale politieactie in Amsterdam

Politie-auto
De onbekende man kon daardoor overgedragen worden aan de politie. Foto ter illustratie. Foto: politie.nl

De politie in Amsterdam heeft afgelopen weekend bij een speciale actie 29 taxichauffeurs beboet voor verschillende overtredingen. De reden voor de actie was het hoge aantal ongelukken waarbij taxichauffeurs betrokken zijn.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

7 reacties op “Flink aantal taxichauffeurs beboet bij speciale politieactie in Amsterdam”

Tjerk Vinckx|28.10.21|01:36

Ik moet alle taxichauffeurs in Amsterdam een compliment geven, tijdens U dienst maakt U minimaal 12 anticiperende acties waardoor lichamelijk letsel wordt voorkomen aan onze fiets en scooter wappies, tip voor deze politie helden ga daar eens aandacht aan besteden !! U zult ervaren dat deze 29 zogenaamde taxiboefjes peanuts zijn. De score is minimaal 250 stuks, jaja denk aan U kerstbonus. De 8,1 procent is een vertekend beeld, hoeveel is het echte percentage waar de taxiboef echt schuldig is.

Tjerk Vinckx|28.10.21|00:47

Geweldig toch mannen, deregulering en de vakbekwaamheid door de plee gespoeld en de trambaan ontheffing tegen betaling verkregen. Dit laatste heb ik al op 31 mei 2013 gemeld aan W.Kune/IVV Amsterdam. Antwoord: Over specifieke zaken doe ik hier echter geen uitspraak. Betrokken ambtenaartjes moeten de hand in eigen boezem steken, wat men zaait zal men oogsten…..AMBTELIJK UITSCHOT !!!!

Ton van Dalfsen|26.10.21|17:02

Als je ziet naar het gedrag van Uber chauffeurs ( hard rijden, op de stoep parkeren en noem maar op ) En dat alleen maar om zo snel mogelijk bij de klant te komen anders gaat hun rating naar beneden en krijg je ongelukken. Je kan wel meer dingen opnoemen. Kijk maar naar de rechtzaak van FNV. Natuurlijk zegt Uber dat de meeste niet in loondienst willen. En waarom niet? Ze rijden wel met 3 telefoons. 1 voor Uber, 1 voor Bolt, 1 voor een App groep, 1 voor een andere App groep en noem maar op.

Ton van Dalfsen|26.10.21|16:57

@ Peter, De verzekeringsmaatschappijen smullen van dit soort verhalen. Mooie systemen inbouwen hoe je rij gedrag is. Uiteindelijk betalen de goede taxibedrijven/ZZP-ers toch de rekening.
De BCT zelf is al een prul. Manipuleerbaar. Tenminste ik weet hem te manipuleren. zo lek als een mandje. En met de woorden van Duco Een in beton gegoten prul.
Ik wil wel weten welke categorie chauffeurs het meeste beboet zijn. Denk meer Uber chauffeurs dan TTO chauffeurs.

Peter Vriens|25.10.21|19:17

Ja klopt ton.
Veelal de grote steden waar het mis is.
Alle Taxi’s in het hele land krijgen er een slechte reputatie door.
Niet vermeld is waardoor zware ongelukken zijn veroorzaakt. Het lijkt op stemming makerij.
Je kan je voorstellen dat je door een te klein en slecht afleesbaar scherm ook bij zonlicht te moeten bedienen afgeleid bent van het overige verkeer net als bij de GSM.
Onveiligheid van de bct zelf is vast geen item geweest bij het certificeren.
Chauffeur is bij voorbaat schuldig.

Ton van Dalfsen|25.10.21|15:09

Er staat niet in het verhaal Wat voor taxichauffeurs het zijn. Taxipro zou een beter beeld kunnen geven of het TTO chauffeurs zijn of Uber chauffeurs. Flink Aantal Taxichauffeurs !!!!!
Als redacteur zou ik beter mijn huiswerk doen gezien de branche.

Taxi Volendam|25.10.21|12:00

Pak oorzaken van ongelukken aan, vergunning verlening.
Door de moordende concurrentie wordt de chauffeur uitgelokt onvoorzichtig te rijden om een beetje omzet te halen.
Na 20 jaar (wan) beleid met honderden miljoenen € weggegooid geld aan de BCT’s die dit allemaal had moeten voorkomen, aldus het stokpaardje van ILT, is het tijd om de vergunning verleners te beboeten voor wanbeleid, i.p.v. een klopjacht op chauffeur’s die door toedoen van oneerlijke concurrentie in moeilijkheden komen.