Cao-onderhandelingen

Onderhandelingen nieuwe cao Zorgvervoer en Taxi verlopen stroef

Taxicentrale Amsterdam (TCA)
Taxi van de Taxicentrale Amsterdam. Foto: TCA

De onderhandelingen over een nieuwe cao Zorgvervoer en Taxi verlopen nog altijd stroef. Na twee extra gesprekken zijn de vakbonden en werkgevers nauwelijks iets opgeschoten. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.

7 reacties op “Onderhandelingen nieuwe cao Zorgvervoer en Taxi verlopen stroef”

J tH|14.08.22|14:53

En alle tijd behoudens opgelegde én genoten onderbreking is toch verloonde tijd. Enn klant voor korte behandeling naar een arts/ziekenhuis brengen en er op wachten én terug naar huis brengen is toch wachten, maar betaalde tijd sinds maart 2022-CAO !! Of is pazue vragen/nemen verplicht in dit geval.

Het blijft schande, n volledige dienst 9,5u is per dag, waarvan dan 1,5u onbetaald zou zijn.
Wie doet er hier een duidelijke uitspraak en zet dát eens duidelijk in de CAO 2023.

J tH|14.08.22|14:52

En alle tijd behoudens opgelegde én genoten onderbreking is toch verloonde tijd. Enn klant voor korte behandeling naar een arts/ziekenhuis brengen en er op wachten én terug naar huis brengen is toch wachten, maar betaalde tijd sinds maart 2022-CAO !! Of is pazue vragen/nemen verplicht in dit geval.

Het blijft schande, n volledige dienst 9,5u is per dag, waarvan dan 1,5u onbetaald zou zijn.
Wie doet er hier een duidelijke uitspraak en zet dát eens duidelijk in de CAO 2023…..

Arie van Someren|07.08.22|23:45

Juist in deze tijden van een tekort aan personeel, kunnen de chauffeurs zich sterk maken voor een betere beloning. Want laten we eerlijk zijn, als je om je heen kijkt liggen de beter betaalde banen voor het uitkiezen. Want waarom kan er in andere sectoren wél een stevige loonverhoging komen? De vakbonden gaan zelfs voor een magere loonsverhoging van 2 euro per uur niet staken.

Arie van Someren|07.08.22|23:44

De taxibedrijven maken elkaar kapot, door zo goedkoop mogelijk in te schrijven. Dus zijn er ook weinig mogelijkheden om de chauffeurs meer te betalen. Betalen ze meer, dan gaan ze failliet en storten de andere taxibedrijven zich als aasgieren op deze kans! De opdrachtgever wrijft in de handen en hoeft niet meer geld uit te geven voor het uitvoeren van de klus. Van bovenaf zal er niets veranderen of meer betaald worden, dus de verandering zal van onderaf (de chauffeurs) moeten komen.

Peter Walgreen|07.08.22|21:10

Helemaal eens met Pierre.

Pierre van Aert|07.08.22|13:10

Doe niet zo gek joh, wachttijd moet gewoon 100 % doorbetaald worden.

Eric van Dulst|04.08.22|20:36

Dit is een probleem,en het zal niet opgelost worden als de zorgverzekeraars hun vergoedingen niet aanpassen naar redelijke waarden.Natuurlijk is het zo dat wachttijd betaald dient te worden in de vorm van een percentage van de wachttijd,dus een uur wachten bijv. 25 % van het uurloon.Persoonlijk heb ik per maand plus minus 23 uur wachttijd waarin je niks kan doen,maar wel aanwezig moet zijn. Zonde van mijn tijd.