Bus bij Zernike (foto: provincie Groningen)

Verbazing gemeenteraad Groningen over uitsluiten tramverbinding

Bij persbericht provincie Groningen

Waarom is een tramverbinding achterwege gelaten bij het verkennend onderzoek om de bereikbaarheid van het Zernikecomplex in Groningen te verbeteren? Die vraag stelden meerdere partijen deze week tijdens een debat in de gemeenteraad. In opdracht van de provincie en gemeente werden vorig jaar mogelijkheden onderzocht om de bereikbaarheid van de campus per trein en bus te verbeteren.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

7 reacties op “Verbazing gemeenteraad Groningen over uitsluiten tramverbinding”

Camille Kreemers|19.02.21|16:28

Nu willen ze weer een tram? Als ze slim waren geweest hadden ze het nooit gestopt. Wellicht kun je de tram weer invoeren, maar dan voor de hele regio a la Qlink. Ik denk dat daarmee de belangrijkste wegen zijn afgedekt dan.

kees boer|20.02.21|01:22

Desgewenst maar een trolleybus weer herinvoeren die was er destijds toch ook ?

kees boer|20.02.21|01:24

Desgewenst een trolleybus invoeren die er tot de medio zestiger jaren was

Paul van Kruining|22.02.21|12:00

De wethouder Verkeer&Vervoer is nota bene afkomstig van GroenLinks. Hoe kan het dat de fractie er zo anders tegenaankijkt dan de eigen wethouder?

Fred Andrioli|23.02.21|13:01

Mede naar aanleiding van de standpunten van SP en D66 is destijds de Regiotram afgeblazen. Je kunt je afvragen of een tram / lightrail bij een provinciestad als Groningen past. In Nederland hebben alleen Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht trams.
Fred Andrioli

Eric Hendriks|23.02.21|13:45

Driedubbel geleed bestaat ook al elektrisch.
Vergt minder aanpassingen, minder storingsgevoelig en het is algemeen bekend dat
tramlijnen aanleggen veel duurder wordt dan begroot.
Zie Utrecht bv.

Wiebe Goossen|23.02.21|16:44

Mijns inziens is het slechts aan koudwatervrees te wijten dat zelfs niet eens wordt onderzocht of een tramNET geen oplossing zou kunnen zijn voor stad en misschien zelfs ommelanden. Men zou eens moeten gaan kijken bij de diverse “kleinere” plaatsen in bijvoorbeeld Frankrijk, waar toch ook diverse ‘wereldsteden’ bezig zijn een behoorlijk tramnet op te bouwen….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verbazing gemeenteraad Groningen over uitsluiten tramverbinding | OVPro.nl
Bus bij Zernike (foto: provincie Groningen)

Verbazing gemeenteraad Groningen over uitsluiten tramverbinding

Bij persbericht provincie Groningen

Waarom is een tramverbinding achterwege gelaten bij het verkennend onderzoek om de bereikbaarheid van het Zernikecomplex in Groningen te verbeteren? Die vraag stelden meerdere partijen deze week tijdens een debat in de gemeenteraad. In opdracht van de provincie en gemeente werden vorig jaar mogelijkheden onderzocht om de bereikbaarheid van de campus per trein en bus te verbeteren.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

7 reacties op “Verbazing gemeenteraad Groningen over uitsluiten tramverbinding”

Camille Kreemers|19.02.21|16:28

Nu willen ze weer een tram? Als ze slim waren geweest hadden ze het nooit gestopt. Wellicht kun je de tram weer invoeren, maar dan voor de hele regio a la Qlink. Ik denk dat daarmee de belangrijkste wegen zijn afgedekt dan.

kees boer|20.02.21|01:22

Desgewenst maar een trolleybus weer herinvoeren die was er destijds toch ook ?

kees boer|20.02.21|01:24

Desgewenst een trolleybus invoeren die er tot de medio zestiger jaren was

Paul van Kruining|22.02.21|12:00

De wethouder Verkeer&Vervoer is nota bene afkomstig van GroenLinks. Hoe kan het dat de fractie er zo anders tegenaankijkt dan de eigen wethouder?

Fred Andrioli|23.02.21|13:01

Mede naar aanleiding van de standpunten van SP en D66 is destijds de Regiotram afgeblazen. Je kunt je afvragen of een tram / lightrail bij een provinciestad als Groningen past. In Nederland hebben alleen Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht trams.
Fred Andrioli

Eric Hendriks|23.02.21|13:45

Driedubbel geleed bestaat ook al elektrisch.
Vergt minder aanpassingen, minder storingsgevoelig en het is algemeen bekend dat
tramlijnen aanleggen veel duurder wordt dan begroot.
Zie Utrecht bv.

Wiebe Goossen|23.02.21|16:44

Mijns inziens is het slechts aan koudwatervrees te wijten dat zelfs niet eens wordt onderzocht of een tramNET geen oplossing zou kunnen zijn voor stad en misschien zelfs ommelanden. Men zou eens moeten gaan kijken bij de diverse “kleinere” plaatsen in bijvoorbeeld Frankrijk, waar toch ook diverse ‘wereldsteden’ bezig zijn een behoorlijk tramnet op te bouwen….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.