Vernieuwde SUNIJ-lijn (foto: Rick Huisinga)

Koppeling Utrechtse tramlijnen uitgesteld naar zomer 2022

Rechtenvrij via provincie Utrecht mits vermelding fotograaf onderaan bericht

De koppeling van de SUNIJ-lijn en de Uithoflijn in Utrecht heeft vertraging opgelopen. Dat zou volgens de planning deze maand moeten gebeuren. De tramlijnen worden nu pas in het tweede kwartaal van 2022 gekoppeld.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist voor de online vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Koppeling Utrechtse tramlijnen uitgesteld naar zomer 2022”

Pat Rick|17.09.21|14:32

Dit maakt weer een keer duidelijk dat Utrecht het projectmanagement totaal niet beheerst. Na debacles van de Uithoflijn, SUNIJ-lijn en dit, moet men concluderen dat Utrecht geen OV-projecten moet doen. En er moet ook geen tweede IC station komen, want dan moet Utrecht weer OV aanpassen. Dus gewoon de capaciteit van CS eerst volledig benutten, net als de huidige tramlijnen. En alleen binnenstedelijk bijbouwen/verdichten rond deze lijnen voor compacte stad.

asierts|20.09.21|11:58

@ Pat Rick: m.i. geldt & goldt hetzelfde voor Zuid-Holland / MRDA (RijnGouwelijn, RampstadRail, ombouw Hoekselijn, CID Binckhorst) én het Ministerie (HSL-Zuid, ERTMS, Drontermeertunnel, Hattemerbroek-Zwolle-Herfte, aansturing NS & ProRail).
De conclusie is dat sturing van buiten de sector meestal faalt. Zelfsturing werkt technisch-inhoudelijk veel beter, maar biedt echter niet de maatschappelijk gewenste resultaten.
Volgens mij heeft het spoor een serieus sturingsprobleem…

Justin Somohardjo|09.05.22|21:11

De enige gemeente aan wie ik nog ov projecten zou toe vertrouwen is Rotterdam. Ondanks de vertraging van de Hoekse lijn is hun ov netwerk (vooral de metro) erg succesvol. Amsterdam, Utrecht.. weten niet zo goed hoe ze hun projecten moeten managen. Zo lag de Rotterdamse noordzuidlijn erin 7 jaar. En de Oostwestlijn binnen 8-10 jaar. Het was meer het hedendaagse bestuur mrda die de Hoekse lijn niet aan kon kijk maar naar alle voorgangers van Rotterdamse ov projecten allemaal succesvol.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Koppeling Utrechtse tramlijnen uitgesteld naar zomer 2022 | OVPro.nl
Vernieuwde SUNIJ-lijn (foto: Rick Huisinga)

Koppeling Utrechtse tramlijnen uitgesteld naar zomer 2022

Rechtenvrij via provincie Utrecht mits vermelding fotograaf onderaan bericht

De koppeling van de SUNIJ-lijn en de Uithoflijn in Utrecht heeft vertraging opgelopen. Dat zou volgens de planning deze maand moeten gebeuren. De tramlijnen worden nu pas in het tweede kwartaal van 2022 gekoppeld.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist voor de online vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Koppeling Utrechtse tramlijnen uitgesteld naar zomer 2022”

Pat Rick|17.09.21|14:32

Dit maakt weer een keer duidelijk dat Utrecht het projectmanagement totaal niet beheerst. Na debacles van de Uithoflijn, SUNIJ-lijn en dit, moet men concluderen dat Utrecht geen OV-projecten moet doen. En er moet ook geen tweede IC station komen, want dan moet Utrecht weer OV aanpassen. Dus gewoon de capaciteit van CS eerst volledig benutten, net als de huidige tramlijnen. En alleen binnenstedelijk bijbouwen/verdichten rond deze lijnen voor compacte stad.

asierts|20.09.21|11:58

@ Pat Rick: m.i. geldt & goldt hetzelfde voor Zuid-Holland / MRDA (RijnGouwelijn, RampstadRail, ombouw Hoekselijn, CID Binckhorst) én het Ministerie (HSL-Zuid, ERTMS, Drontermeertunnel, Hattemerbroek-Zwolle-Herfte, aansturing NS & ProRail).
De conclusie is dat sturing van buiten de sector meestal faalt. Zelfsturing werkt technisch-inhoudelijk veel beter, maar biedt echter niet de maatschappelijk gewenste resultaten.
Volgens mij heeft het spoor een serieus sturingsprobleem…

Justin Somohardjo|09.05.22|21:11

De enige gemeente aan wie ik nog ov projecten zou toe vertrouwen is Rotterdam. Ondanks de vertraging van de Hoekse lijn is hun ov netwerk (vooral de metro) erg succesvol. Amsterdam, Utrecht.. weten niet zo goed hoe ze hun projecten moeten managen. Zo lag de Rotterdamse noordzuidlijn erin 7 jaar. En de Oostwestlijn binnen 8-10 jaar. Het was meer het hedendaagse bestuur mrda die de Hoekse lijn niet aan kon kijk maar naar alle voorgangers van Rotterdamse ov projecten allemaal succesvol.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.