België zet in op trambus tussen Hasselt en Maastricht
Beeldbank De Lijn
De tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht had bijna tien jaar geleden al een feit moeten zijn, maar met de dag wordt de kans kleiner dat die er ook echt komt. Als het aan Vlaanderen ligt, gaan de plannen voor rails de prullenbak in en komt er een verbinding per trambus.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
OpenVLD wil het Spartacusplan verder uitkleden, nadat dit plan moest zorgen voor een minst acceptabel niveau van OV in Limburg. Het wordt meer gelinkt aan de politieke partij spa en Steve Stevaert (gratis busvervoer Hasselt), maar voor de VLD is OV vooral prijzig. Daarom wordt de piste van sneltram verlaten voor trambus terwijl deze bus vooral theoretisch de voordelen biedt van railverbinding. Trouwens, veel rails, zo niet de meeste rails ligt er nog steeds, en hoeft slechts vernieuwd te worden
@ Pat Rick: het is heel simpel. De mobilist kiest véél eerder voor trein, metro en lightrail.
Bestuurders en ambtenaren in NL en B kijken niet naar wat de burger wenst, maar zien plaatjes van voertuigen en spreadsheets met kosten. Marktwerking? Klant centraal? Welnee, 100% ambtenarenwerking.
Er jaren een snelbus verbinding geweest, zat ook nooit iemand in. Laurent Koch.
Trambus Hasselt-Maastricht, waardeloos