NS start met mbo-opleiding stationsretail

NS Stationsretail

De NS heeft donderdag het startsein gegeven voor de mbo-opleiding stationsretail. De NS gaat deze opleiding samen met NCVB Bedrijfsopleidingen verzorgen. De vijf formules die meedoen zijn Kiosk, De Broodzaak, Julia’s, BURGER KING en HEMA. De opleiding begint in september van dit jaar.

Annelies Leveling, directeur HR bij NS Stations: “Deze eigen opleiding stationsretail sluit 100 procent aan op ons werk. Hiermee kunnen we onze reizigers nóg beter van dienst zijn. Uniek is dat medewerkers ervaring opdoen bij verschillende van onze horeca- en winkelformules op stations.”

Werken op station

“Wij zijn de derde grootste horeca-exploitant van Nederland. Met de veelzijdigheid van 22 formules op onze stations kunnen we als werkgever onze medewerkers groeikansen bieden. Het werken op een station vergt meer bekwaamheid dan alleen snel kunnen werken tijdens de spits. We verwachten van onze medewerkers ook dat ze de reiziger op weg kunnen helpen gedurende hun reis”, aldus Leveling.

Coen van Hoof, directeur NCVB Bedrijfsopleidingen: “Een werkgever als NS biedt volop kansen op de mbo-arbeidsmarkt, ook in de horeca- en retailbranche. Als ervaren opleidingsinstituut op het gebied van retail, zien we het als een uitdaging om de unieke kenmerken van het werken op het station, te vertalen in een gedegen erkende mbo-opleiding.”

Reizigers

Er komen iedere dag meer dan een miljoen reizigers op de NS-stations. Het assortiment van de formules is toegesneden op de behoefte aan snelheid en gemak van reizigers. Volgens de NS wordt reistijd daardoor meer eigen tijd.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.