9292, app, reisinformatie

9292 gaat Whatsappen met reizigers in het OV

De REISinformatiegroep, beter bekend als 9292, gaat berichtendienst Whatsapp gebruiken om contact te houden met klanten. Vanaf maandag kan een geselecteerde groep reizigers via de dienst vragen stellen aan personeel van 9292. Het gaat om een pilot die loopt tot 1 augustus.

Gedurende de pilot kunnen reizigers iedere dag vragen of opmerkingen plaatsen. Medewerkers van 9292 beantwoorden deze van 8:30 uur tot 17:00 uur. Het bedrijf onderhoudt al klantcontact via Twitter en Facebook, maar daarmee kan iedereen meelezen met gesprekken.

Persoonlijk

“We merken dat reizigers het niet altijd prettig vinden om hun vragen en opmerkingen ‘door de hele wereld’ te laten meelezen”, zegt Stefan Hulman, algemeen directeur van 9292. “Met deze integratie kan 9292 de reizigers snel én persoonlijk informeren.”

De Whatsapp-dienst is nadrukkelijk niet bedoeld voor reisadvies. Volgens Hulman is daarvoor ‘specialistische kennis’ nodig waarvoor klanten het callcenter moeten bellen. Whatsapp wordt gebruikt voor service, het beantwoorden van vragen en opmerkingen en klachtenafhandeling. Als de pilot succesvol verloopt, wil 9292 de WhatsApp-service openstellen voor alle reizigers in het OV.

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.